Dag 130. Snorkelen

3 juli 2016 - Pulau Perhentian, Maleisië

Ondanks dat ik helemaal lek was gestoken, heb ik vannacht heerlijk geslapen. Het Duitse meisje bleef maar één nachtje, dit zorgde ervoor dat ik een achtpersoons dorm voor mij alleen had.

Om half 10 ging ik m'n bedje uit. Na geprofiteerd te hebben van de wifi was het tijd om te ontbijten. Met het ontbijt was Steven ondertussen ook gearriveerd. Om half 11 was het tijd om te gaan snorkelen. Alle flippers waren te klein, gelukkig kan ik goed genoeg zwemmen en had ik geen flippers nodig.

De eerste stop was Coral point. Een plek waar geen koraal te zien was, maar wel veel verschillende visjes. Het water was onwijs helder en net als de hele dag waren er weinig andere mensen.

De tweede stop was Shark point. Hier waren weinig vissen te zien. Ook werden er geen grote haaien gespot. Wel twee hele kleine baby haartjes van ongeveer 30 centimeter.

Het derde punt was Turtle point. Deze plek deed zijn naam eer aan. Het was diep, maar op de grond liep een onwijs grote schildpad. Hij liep traag en had een "hap" uit zijn schild. Een geweldig gezicht wanneer ik naar beneden zwom en het beest van dicht bij kon bekijken. Zo groot zie je ze niet in de dierentuin.

Na de eerste drie punten bezocht te hebben was het tijd om te eten. We maakten een stop bij Fisherman village. Ik had ondertussen wel genoeg vis gezien om er geen op te eten. Ik nuttigde een lekker bordje fried noodles chicken.

Na een stop van een uurtje was het tijd voor de vierde snorkelspot. We stopten bij een light house. Hier waren ongelofelijk veel scholen vissen te zien. Toen een school opeens allemaal keihard weg zwom, kwam er een barracuda te voorschijn. De vis zwom vervolgens rustig rondjes zodat ik hem goed kon bekijken.

Het laatste plekje was Romantic beach. Een prachtig strandje met heel helder water. Dit plekje was in tegenstelling tot andere plekjes heel erg ondiep, je kon overal staan. Op dit plekje waren ongelofelijk veel Nemo visjes te zien, van deze visjes krijg je nooit genoeg.

Om 3 uur waren we weer terug op het vaste land. Ik ben met Steven in een restaurant gaan. Met een hapje en wat drinken hebben we hier tot vijf uur gezeten. Hierna ben ik even gaan douchen en heb ik de ferry voor morgen geregeld.

Vervolgens ben ik weer naar het restaurant gegaan. Na een tijdje heb ik hier gegeten en daarna ben ik naar de pier gelopen om de zonsondergang te bekijken. Om half 8 ben ik net als gisteravond weer naar de buiten bioscoop gegaan. Ondanks dat ik hier weer helemaal lek geprikt werd ben ik me er weer prima vermaakt.

Morgen is het alweer de laatste dag op eiland. Ondanks dat het er rustig is vermaak ik me prima. Hopelijk kan ik de jeuk wegdenken zodat ik weer een lekker nachtje kan slapen.