Dag 90. Droom hostel

24 mei 2016 - Lovina, Indonesië

Gisteravond ben ik om kwart over 11 gaan slapen. Om 8 uur werd ik wakker. Ondanks dat ik nog best moe was, kon ik vanwege de vele jeuk niet meer verder slapen. Toen de rest ook wakker was, vond Lisette een bedbug op haar broek. Lisette sliep aan de andere kant van de kamer, de bedbugs waren blijkbaar nog niet weg. Gelukkig zat het beestje alleen op een broek en zat er . de rest niemand anders onder de bultjes.

We wilden er toch wel zeker van zijn dat we geen bedbugs met ons meenamen naar het volgende hostel. Al onze spullen hebben ze in de oven gedaan zodat de mogelijke bedbugs allemaal zouden overlijden. Bedbugs schijnen in Bali vaak voor te komen, hopelijk ben ik in het vervolg geen slachtoffer meer.

Na alle spullen gepakt te hebben zijn we gaan ontbijten. We hebben afgelopen dagen elke keer bij het zelfde tentje ontbeten, we hadden ondertussen zelfs al vaste plekken. Het ontbijt was weer erg lekker. Na het ontbijt was het lang wachten tot onze spullen klaar waren, ik ben weer lekker in een hangmat gaan liggen.

Toen de spullen allemaal klaar waren, duurde het bij de dames een lange tijd voor dat alles weer was ingepakt. Toen dit uiteindelijk was gebeurt gingen we lunchen. Hierna gingen we op zoek naar een taxi. Via de goedkope taxi apps konden we niemand vinden die ons wilde vervoeren. Na lang wachten hadden we een taxi die om kwart voor vier de motor startte.

Lisette en Masja wilde toevallig ook naar Lovina en reizen nog een paar dagen met me mee. We hebben afscheid genomen van Nick, een top gozer waarmee ik het erg goed kon vinden. Nick blijft ook nog een aantal weken in Bali, misschien kom ik hem nog eens tegen.

We reden eerst even langs de supermarkt voor wat eten en drinken, het was een aardig stukje rijden naar Lovina. Gelukkig hadden we een lieve taxi chauffeur die een paar goede cd's bij zich had. De beste man was groot fan van Madonna en Lady Gaga.

Toen we tijdens de taxi rit door de bergen reden en een hele hoop aapjes langs de weg zagen, kreeg ik opeens een flashback. Ik keek terug naar twee en half jaar geleden toen ik hier ook langs reed en ik doodziek was. Het was een prachtige omgeving. Dit keer kon ik er een stuk meer van genieten dan toen ik hier vorige keer met m'n voetbalmaatjes langs reed.

Om kwart voor zeven kwamen we aan in ons hostel. Het heet een hostel, maar het lijkt wel een luxe hotel. We werden ontvangen met een drankje en een bakje vers fruit. Alsof dit nog niet genoeg was kregen we ook nog een voetmassage. Het is een super mooi en gastvrij hostel. Met bedden buiten om te relaxen kom je hier helemaal tot rust.

Toen me de slaapkamer werd laten zien kon ik m'n geluk niet meer op. Ik slaap in een groot bed, ze hadden het wel een tweepersoons bed kunnen noemen. Het bed is omringd met gordijnen, het lijkt net alsof ik hier alleen slaap. Weer eens wat anders dan een kamer vol stapelbedden. Een badkamer met een buitendouche en shampoo, echt een droom hostel!

Ik heb even gedoucht en de rest van de avond ben ik lekker buiten op een bed gaan liggen. Genieten van de rust en dit leuke plekje. Vanwege het gedoe met de bedbugs ben ik m'n oplader voor m'n mobiel vergeten mee te nemen. Ondanks dat het hier wat minder westers is , kan je dit hier gelukkig gewoon kopen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl