Dag 81. De rest van m'n reis uitgestippeld en vastgesteld

15 mei 2016 - Collaroy, Australië

Gisteravond was ik om half 9 al naar bed gegaan. Vanmorgen was ik pas om kwart voor 12 wakker geworden. Het werd wel duidelijk hoe moe ik was, heerlijk om even een keertje zo lang te kunnen blijven liggen als ik wil. Na nog een tijdje te zijn blijven liggen ben ik om half 1 uit bed gegaan.

Even een ontbijt gaan halen en vervolgens achter de computer gaan zitten. Ik heb een enkel ticket naar Bali geboekt. Aangezien je moet kunnen bewijzen dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat, was het handig om de rest van m'n vliegtickets ook alvast te gaan boeken. Ik moest m'n hele reis dus alvast uit stippelen.

Ik heb besloten om bijna 4 weken naar Bali te gaan. Hierna vlieg ik naar Maleisië. In Maleisië blijf ik ruim 3 weken. Hierna vlieg ik terug naar Sydney om daar nog anderhalve week te vertoeven. Vanuit Sydney vlieg ik via Thailand (waar ik ruim 3 weken blijf) rond 10 augustus naar huis.

Een goede planning waarin ik nog veel mooie dingen kan zien en beleven. Het was wel even wennen toen ik m'n vliegticket van Bali naar Maleisië wilde boeken. Dit kost 1111000 Rupiah. Omgerekend was dit gelukkig maar €78,-. En dat voor een plek met extra beenruimte op de eerste rij. Aan die prijzen kan ik wel wennen.

Helaas lukte het niet om m'n vluchten te betalen. Omdat ik heel wat geld aan de auto kwijt was, heb ik het limiet van m'n creditcard al bereikt. Na een paar uur wachten heb ik papa en mama maar wakker gebeld met de vraag of hun de tickets konden boeken. Ze waren vast blij met me dat ik om 9 uur belde tijdens de kermis dagen.

Papa ging kijken of hij het kon regelen. Ik had ondertussen de eerste twee overnachtingen in Bali geboekt. Voor 6 euro overnachten is toch een stuk fijner dan voor 25 euro. Het weer in Bali is op dit moment helaas wel erg regenachtig, hopelijk veranderd dit snel.

Papa kon het niet regelen omdat hij geen creditcard heeft. Gelukkig kon ik m'n lieve zus bellen en heeft die m'n tickets geboekt. Mijn hele reis is nu al gepland. Ondanks dat ik al een stuk zelfstandiger ben geworden is het toch fijn om af en toe het thuisfront in te schakelen.

Om 6 uur ben ik even gaan douchen en heb ik me alvast klaar gemaakt voor een avondje stappen. Om kwart voor acht ben ik gaan eten en wilde ik daarna een paar drankjes halen. Helaas was ik 1 minuut te laat en was de slijterij gesloten. Vanavond ga ik weer met Duncan op pad. We gaan dit keer in Sydney centrum uit, ik ben benieuwd!