Dag 165. Pai

7 augustus 2016 - Pai, Thailand

Vanmorgen ging om 9 uur de wekker. Gisteravond was het al donker. Toen ik vanmorgen uit het raam keek, keek ik uit op prachtige rijstvelden en bergen. Na een douche gingen we op pad. Eerst reden we naar het centrum voor een ontbijtje. Hier hebben we vanwege de slome service en een uitgebreid ontbijt erg lang gezeten.

In Pai is de sfeer overal erg rustig en relaxed. Na lekker te hebben gegeten gingen we om half 12 rijden. We reden door een prachtige omgeving, een aantal rijstvelden en heel veel bergen. Onze eerste stop was in China town. Ik heb dit al op veel plekken gezien, maar hier was het een stuk anders. Het was country achtig en er liepen meerdere paarden rond.

Vervolgens zijn we naar het vieuw point gereden. Hier was het erg rustig en hadden we een prachtig uitzicht. We kregen een schattig theepotje met erg kleine kopjes. We hebben rustig even een kopje thee gedronken en genoten van de omgeving.

Hierna zijn we naar een waterval gegaan. Dit was niet erg bijzonder. Het was mooi, maar het stond er vol met mensen. De meeste namen een duik, maar wij hadden geen zwemspullen mee. Na een kort bezoekje zijn we weer op de scooter gestapt en zijn we terug naar het centrum gereden. Hier hebben we om half 2 een heerlijk hapje gegeten. Op Facebook zag ik een restaurant voorbij komen waar je volgens velen geweest moest zijn, ik snapte al deze mensen wel.

Na de lunch zijn we naar een andere waterval gereden. Ook hier was het mooi, maar was het meer een plekje om te zwemmen. Ook hier brachten we weer een kort bezoekje en reden we nog een stuk verder omhoog. Hier scheen een mooi uitzicht te zijn, maar na een tijdje rijden werd de weg onmogelijk begaanbaar en keerden we om. Terug naar beneden had ik een geweldig live concert van Marlou.

Onze laatste bezichtiging was de Pai Canyon. Dit was net als de Grand Canyon in Chiang Mai zeker de moeite waard. Het leverde weer prachtige uitzichten op. Om kwart over vier kwamen we weer terug bij ons resort. Hier zijn we lekker even in het zwembad gedoken en hebben we genoten van het uitzicht op ons dakterras.

Om kwart over 6 hebben we de scooters weggebracht en zijn we een hapje gaan eten. Een lekkere maaltijd met leuke live muziek op de achtergrond. Ondanks dat ik veel te moe ben moet ik van Marlou straks samen nog een paar biertjes drinken. Een prima dagje weer!