Dag 164. Fristi

6 augustus 2016 - Pai, Thailand

Gisteravond zijn we na het eten naar een bijzondere en hilarische cabaret voorstelling gegaan. De show werd gegeven door ladyboys. De dansjes waren van hoge kwaliteit en wanneer het publiek erbij werd betrokken was het elke keer lachen geblazen. Zelf kon ik me gelukkig verschuilen achter Marlou als de ladyboys m'n kant op kwamen.

Na het bezoekje aan de show was het tijd om even te sporten. We gingen een kroegstraatje in en begonnen in een café waar we gingen poolen. Hierna zijn we naar een andere kroeg gegaan om te darten. Na gister al verloren te hebben met beerpong, lukte het Marlou gisteravond helaas weer niet om een keer de overwinning te pakken. Na een sportieve avond met wat cocktails, kwamen we om 1 uur met de tuk tuk weer terug bij ons hotel aan.

Vanmorgen verlieten we om kwart over 10 ons hotel en liepen we naar de scooter verhuur. Na het papierwerk te hebben ingevuld reden naar de 7eleven voor een tosti. Vervolgens gingen we terug naar het hotel om onze tassen te pakken en uit te checken. Om kwart voor 12 gingen we een stukje toeren. We reden eerst naar de Grand Canyon. Marlou zat achterop en kon me zo makkelijk de weg wijzen.

Bij de Grand Canyon aangekomen begon het keihard te regenen, gelukkig konden we schuilen. Het was een mooi natuurverschijnsel. Na een tijdje was het droog en namen we plaats op een bankje met een prachtig uitzicht. Hier werd mijn dag perfect gemaakt. Marlou was zo lief geweest om fristi mee te nemen vanuit Nederland, deze dronken we op dit mooie plekje op.

Na de Grand Canyon goed te hebben bekeken reden we weer door. Na een tijdje kwamen we op een rustige weg en wilde Marlou rijden. Ondanks dat het der eerste keer was en het tempo op het begin niet zo hoog lag, ging dit erg soepel. We kwamen na een stukje rijden bij een tempel aan. Hier waren we de enige, een bijzonder verschijnsel. De tempel zelf zag er van de buitenkant mooi uit, maar binnen was het erg klein en stelde het weinig voor.

Hierna hadden we naar een nationaal park genavigeerd. Na een tijdje rijden konden we deze helaas niet vinden en zijn we terug naar de scooter verhuur gegaan. Hier kwamen we om kwart voor 3 weer aan. Vanwege de weinige tijd haalden we maar weer een tosti en gingen we terug naar het hotel. Tussen 3 en half 4 werden we opgehaald door de shuttle bus om naar de volgende locatie te gaan.

Om kwart over drie stond de shuttle bus voor en reden we naar Pai. We reden een groot stuk door de bergen waar we mooie uitzichten hadden. Om half 8 kwamen we in Pai aan. Hier huurden we beide een scooter en reden we met alle bagage naar ons resort toe. Hier werden we door een lieve vrouw ontvangen en naar ons hutje gebracht. Hier hebben we de spullen gedumpt en zijn we naar het centrum gereden.

Hier hebben we heerlijk gegeten. Om 10 uur kwamen we weer terug bij ons resort. We gingen lekker op tijd slapen, morgen gaan we weer een dagje rond rijden op de scooter.