Dag 166. Eten en reizen

8 augustus 2016 - Chiang Mai, Thailand

Het plan was gisteravond om een paar biertjes te gaan drinken. Toen ik de serveerster hierom vroeg, kreeg ik te horen dat het een alcoholvrije dag was. Stiekem was dit misschien niet heel verkeerd, aangezien we beide bijna in slaap vielen. We zijn nog even een rondje over de markt gelopen en gingen hierna naar ons resort. We hadden geen scooter meer en moesten nog een aardig stukje lopen om tussen de rijstvelden ons hutje weer te vinden.

Vanmorgen werden we om half 10 wakker. Na een vreselijke douche (die bij het aanzetten tien seconde warm was maar hierna ijskoud werd), na het pakken van onze spullen en na een croissant naar m'n hoofd gegooid te hebben gekregen, checkte we om kwart voor 11 uit. We lieten onze spullen nog even bij het resort en gingen de hort op om even te ontbijten.

Na een stukje wandelen kregen we de tip om naar een restaurant te gaan. Hier hebben we heerlijk en uitgebreid ontbeten.
Door het gebrekkige Engels kregen we niet beide een bak "avocadoyoghurt" met kiwi en banaan, maar kregen we samen 1 bak. Dit was achteraf best fijn, we bestelde nog geen hapje voor ons twee. Na een heerlijke Spaanse omelet te hebben genuttigd kwamen we om half 1 weer terug bij het resort.

Om 1 uur werden we naar het centrum gebracht. Hier dropte we onze spullen bij de ticketverkoop en zijn we wederom weer een hapje gaan eten. "No spicy" werd helaas weer niet geaccepteerd, het was weer flink zweten geblazen. Na een bezoekje aan de supermarkt werden we om half 3 opgehaald door de shuttle bus. Om kwart voor 6 kwamen we in Chiang Mai aan. Hier aten we voor de verandering weer een hapje. Om half 7 gaan we weer door naar Bangkok.

Dit is weer een enorm lange reis in de bus. Ik hoop dat ik dit keer wel wat splaap mee kan pikken. Na vijf en halve maand reizen heb ik morgen alweer m'n laatste dagje. Na een dagje eten en reizen hoop ik op een goede busrit naar Bangkok.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra Oudeman:
    8 augustus 2016
    Jacco ik heb je laatste reisverslagen gelezen vanaf je "nieuwe reisgenoot". Heel leuk om te lezen en de foto's te zien. Een goeie terugreis alvast gewenst en dat je maar weer een beetje kan wennen aan dit koude kikkerlandje.