Dag 163. Olifantjes

5 augustus 2016 - Chiang Mai, Thailand

De beerpongtafel werd gister door ons in beslag genomen. Waar Marlou met grote praatjes de strijd aan ging werd ze keihard ingemaakt. Om haar het gevoel van een winnaar te geven daagde we twee jongens uit. Als team wonnen we dit potje ook en gingen we erg blij terug naar het hotel. Hier kwamen we om 10 uur aan. We zijn lekker op tijd gaan slapen aangezien de wekker weer vroeg ging.

Om 7 uur ging de wekker en om half 8 zaten we aan het ontbijt. We zaten op hetzelfde plekje als gisterochtend. Na ons tas te hebben gepakt en wat water te hebben gekocht werden we om half 9 opgehaald.

Om kwart over 9 kwamen we bij onze eerste stop aan, een butterfly farm. Een kasje met enkele vlinders en een grote ruimte waar souvenirs werden verkocht, niet heel bijzonder. Hierna zijn we een stuk gaan rijden. We gingen de bergen in waar we over een lastig bewandelbaar pad naar een waterval zijn gewandeld. Hier zijn we lekker het water ingegaan. Ook gingen we van de glijbaan van rotsen.

Vervolgens zijn we een stuk gaan raften. Op het begin was het water erg kalm, maar toen we moesten peddelen lieten onze bootgenootjes ons in de steek. We zaten met vier personen en een gids. De twee andere personen konden nog minder dan niks en lieten ons regelmatig tegen rotsen aanvaren. Toen de stroming wat heviger werd, was het stevig vasthouden om niet uit het bootje te vallen.

Na het raften was het tijd voor de lunch, bami. De lunch moest met stokjes worden gegeten. Tot nu toe kwam ik hier aldoor onderuit en hadden ze overal bestek, maar nu moest ik er toch echt aan geloven. Het ging me boven verwachting aardig goed af. Na de lunch was het tijd voor het hoogte punt van de dag. We gingen naar de olifantjes toe. Het zag er erg comfortabel uit om op te rijden, maar dit viel vies tegen.

We zaten op een olifant die z'n dag niet had. Het beestje had geen zin om een rondje te lopen en bleef eigenwijs stil staan. Het was al bekend dat het een moeilijk mannetje was, we hadden een extra persoon mee die op de nek van de olifant zat om alles in goede banen te leiden. Dit had weinig nut. Wat de man ook deed, de olifant bleef stug staan en heen en weer bewegen. De olifant had geen zadel om. We dachten er elk moment af te kunnen vallen, we zaten niet erg comfortabel.

Na 10 minuten foeteren ging de olifant eindelijk vooruit. Het was ondertussen keihard gaan regenen, niet precies wat we er van te voren van verwacht hadden. Aan het einde van de rit was het droog en liep de olifant rustig, dit was stukke leuker dan het begin van de rit. Hierna zijn we door een hek geklommen naar een baby olifant. Het werd en baby genoemd en het beestje zag er nog erg jong en klein uit in vergelijking met de rest, maar het was al een peuter van 4.

We waren samen met een verzorger de enige twee mensen. We kochten wat bananen en bamboe en mochten het beestje voeren. Erg leuk om rustig het beestje te aaien en eten te geven. Hierna gingen we met het kleine olifanten naar de rivier toe om te badderen, voor mij was dit het hoogte punt van de dag. Ik ging samen met de verzorger het water in en speelde wat met het olifantje.

Hierna hebben we nog een grote olifant gevoerd, ook hier waren we met z'n tweeën, dat maakt het allemaal nóg leuker. Na het voeren begon het weer keihard te regenen en zijn we gaan schuilen tot we weer terug naar het hotel gingen. De regen stopte niet en was moesten over het modderbad en door de hoosbui terug lopen maar de auto. Doorweekt en super vies reden we naar een super leuke dag weer terug naar het hotel.

Terug bij het hotel hebben we eerst even een tosti gehaald bij de 7eleven. Half 6 waren we terug op de kamer en was het tijd om op te warmen en op te frissen onder de douche. Om kwart over 7 zaten we weer in de tuk tuk op naar het centrum van Chiang Mai. Hier kwamen we naar een stukje lopen een tentje met bitterballen, kroketten en frikandellen tegen. We bestelde een portie bitterballen als bijgerecht. Nu gaan we weer op pad om een drankje te drinken, op maar weer een mooie avond.