Dag 30. Goede vrijdag?

25 maart 2016 - Prevelly, Australië

Gisteravond was een prima avond zonder gekke avonturen. Eerst in een café gezeten waar we aan het open raam zaten met uitzicht op de hoofdstraat, lekker mensen kijken. Nadat het drankje op was naar de Corner bar gegaan. Hier was gezellige live muziek. Twee mannen met een gitaar, waarvan één zanger. Lekker op het terras gezeten en genoten van de muziek.

Voor we een slaapplek gingen zoeken wilde Duncan en Jesse graag nog een drankje scoren die ze deze avond dan konden nuttigen. Alle winkels waren ondertussen al gesloten. In Australië is het sowieso niet mogelijk om drank te halen in de supermarkt, alleen bij de daarvoor bedoelde bottleshops. Alle winkels waren gesloten, maar er was wel een fenomenale drive in. De Macdrive is voor ons allen bekend, maar een slijterij drive in was voor ons volkomen nieuw. Een geniale oplossing waar Duncan en Jesse een sixpackje Oranjeboom (de goedkoopste sixpack die ze hadden) konden halen en ik een fles cola.

Vervolgens naar een dorpje 15 minuten verderop gereden, hier scheen een goede surfplek te zijn. Hier aan het strand geparkeerd. Een prima plek waar niemand last van ons had. Er stond een bord met "no camping place", het bord omgedraaid zodat we van niets wisten. Na het klaarmaken van de slaapplek een pak met 18 kipburgers van kant gemaakt, vervolgens lekker gaan slapen.

Zonder wekker te zetten werden we om 9 uur wakker. Gister hadden we al het idee dat we op een mooie plek stonden, nu het eenmaal licht was wisten we dit wel zeker. Een hele mooie omgeving waar het al vroeg gezellig druk werd, heel Australië had vrij vandaag in verband met goede vrijdag. Het was mooi, maar er waren geen golven. Aangezien we in de omgeving waren zodat Duncan eindelijk kon surfen, gingen we maar op zoek naar een andere plek.

Na te hebben genoten van de omgeving, te hebben ontbeten en de afwas te hebben gedaan zijn we om half 11 gaan rijden. Eerst zijn we gewoon blindweg rond gaan rijden, maar nergens waren goede golven. Later zijn we online naar een strand gaan zoeken, hier kwamen we een strand tegen op Surfers point road. Hier heen gereden en om half 12 aangekomen.

De naam loog er gelukkig niet om. Eindelijk waren we op een plek met golven, een plek vol surfers. Duncan kon een bord huren en zijn ding gaan doen, wij zijn lekker op het strand gaan liggen.

Na vier uur hadden wij het wel weer gezien en was Duncan uit gesurft. Het was 26 graden vandaag. Doordat de zon zich achter de wolken bleef verstoppen en er een aardig windje stond voelde het een stuk kouder aan, mezelf zelfs op kippenvel kunnen betrappen.

Na een douche en wat broodjes pasta hadden we besloten om naar Fremantle te gaan rijden. Een stadje naast Perth waar we eerder deze week ook al waren. Aangezien ons toen duidelijk werd dat het hier in het weekend gezellig is leek dit ons een goed plan. We hadden te horen gekregen dat hier dit weekend ook het street art festival plaats vond, een mooie plek om ons weekend door te brengen.

Vandaag is er overigens nergens in Australië wat te beleven vanwege goede vrijdag, alle kroegen en winkels zijn gesloten. Het tankstation was gelukkig wel gewoon open. We voelde ons hier de koning te rijk, het tanken werd voor ons gedaan door een werknemer.

Doordat de winkels dicht waren en we geen gas meer hadden om te koken moesten we wel uit eten. De enige restaurants die open waren, waren de MacDonalds en de KFC. Naja dan maar ons avondmaal bij de KFC halen, niks mis mee!

Rond 8 uur aangekomen in het regenachtige Fremantle. In de stromende regen een plek gaan zoeken om te overnachten. Aangezien we hier in de buurt de vorige keer een waarschuwing hebben gekregen en er foto's zijn gemaakt van de camper, moeten we wel een beetje afgelegen staan. Na heel erg lang zoeken kwamen we om 10 uur aan op een afgelegen plek waar we ook nog eens legaal mochten slapen, ondertussen wel weer een stuk van Fremantle vandaan.

Goede vrijdag: Het was een gezellige dag, maar we hebben wel eens betere vrijdagen gekend.