Dag 29. Wakker gemaakt door de politie

24 maart 2016 - Margaret River, Australië

Heerlijk geslapen op een ideale plek. Niet iedereen vond het een ideale plek voor ons. Er waren mensen die hadden geklaagd en om kwart voor 7 werd er opeens keihard op de camper geklopt. Toen ik m'n ogen open deed schrok ik me rot! Er stond een gigantische neger boos op de camper te slaan, de wijkagent.

De deur maar open gedaan en rustig geluisterd. De beste man vertelde ons dat de plek waar we stonden geen kampeerplek was, maar een extra parkeerplek voor als de parkeerplaats van het zwembad vol is. Hij vroeg zich ook erg af hoe we hier terecht waren gekomen en wie ons binnen had gelaten. De poort was gisteravond blijkbaar dicht gedaan en we zaten met onze camper "opgesloten" op deze extra parkeerplaats. In het donker had degene die de poort dicht had gedaan ons waarschijnlijk niet gezien. In het donker zag onze plek er ook een stuk minder opvallend uit dan in het licht. De plek lag niet alleen pal naast het zwembad, het was ook midden in een woonwijk.

Onschuldig gedaan en braaf geluisterd naar meneer de agent. De camper in een recordtijd omgetoverd in vervoersmiddel en er met een waarschuwing vanaf gekomen, we kwamen weer eens met de schrik vrij.

Gisteravond dachten we slim te zijn door onze zwemspullen op het grasveld te laten drogen. Meestal lukt dit prima, maar vanacht was het gaan regenen. Alle spullen doorweekt.. Geen probleem dat onze zwembroeken doorwekt waren, maar natte handoeken is niet zo fijn. Het was kwart voor 7 en we waren allemaal klaar wakker, tijd om een bezoekje aan de spa te brengen.

Het was op deze vroege morgen al gezellig druk in het zwembad. Het halve bejaardentehuis was leeggelopen om te relaxen in de spa, we haalde de gemiddelde leeftijd flink omlaag. Vanaf 9 uur waren er lessen voor moeders met hun kindje naast ons in het bubbelbad. Leuke oefeningen met herkenbare liedjes als "de wielen van de bus gaan rond en rond". Verder was het zwembad vol met schoolkinderen die zwemles hadden. Bijna 4 uur verder hadden we honger gekregen en verlieten we het zwembad, weer erg genoten van het niks doen.

Om 11 uur bij de camper om te ontbijten. Het gras was droog en met een harde wind en een zonnetje droogde onze spullen goed. Lekker even liggen chillen op het gras en een balletje getrapt.

Toen we een uur later wilde gaan rijden ging dit niet, de accu was leeg. De auto doet het aldoor nog wonderbaarlijk goed, maar dit zat er eigenlijk wel een keer aan te komen. De buurtbewoners en mensen die gingen parkeren gevraagd of men een startkabel had, gek genoeg kon niemand ons helpen. Na een half uur rondvragen het zwembad maar ingelopen om hier om hulp te vragen. Dit had gelukkig wel succes, er was een badmeester met een startkabel die ons kon helpen.

Om 1 uur konden we weer gaan rijden. We gingen naar Margaret River, dit werd door vele locals die we hadden gesproken aangeraden als mooie plek. Het was ruim 3 uur rijden, tegenwoordig is dat niet meer zo ver voor ons. We kwamen hier aan het eind van de middag aan en zullen in de buurt gaan overnachten zodat we hier morgen de hele dag kunnen genieten.

Margaret River, een pittoresk stadje met een gezellige winkelstraat. Eerst even een rondje gereden en toen boodschappen gedaan. Vervolgens naar het strand gereden. Een mooi strand met hoge golven. Hier kunnen we zeker wel een dagje vertoeven. Ook kan Duncan hier eindelijk surfen. Na het verkennen in de auto de benenwagen gepakt en het stadje van dichterbij bekeken. Nu even een drankje doen en knze zelfbeheersing op de proef stellen. We gaan alleen een drankje drinken en dan vanavond zelf koken bij onze overnachtingsplek.

Ook op een dag waarop weinig wordt gedaan hebben toch weer genoeg beleefd, benieuwd of de avond nog wat avonturen zal brengen.