Dag 28. Dagje zwembad/spa

23 maart 2016 - Morley, Australië

Gisteravond smaakten de biertjes extra lekker, na een lange reis. We waren allen te lui om spaghetti te maken, dus we hielden het maar ol een biertje. Na een goed menu van de MacDonalds was extra avondeten ook niet persee nodig. Dan eten we maar wat extra als ontbijt, was de gedachte.

Een aantal biertjes verder waren we er over uit dat een beetje spaghetti wel erg lekker zou zijn. Om 10 voor half 11 dan toch maar wat spaghetti eten. Kort hierna was het bier op en zijn we om 11 uur gaan slapen.

Aangezien we allemaal wel zin hadden om uit te slapen hadden we geen wekker gezet. We zaten nog een beetje in het vroege ritme denk ik, iedereen was om 9 uur klaar wakker. Geen probleem natuurlijk. Nu we toch wakker waren maar eieren gekookt en van het gekookte water noodles gemaakt, wat zijn we slim en efficiënt bezig!

Na een lekker ontbijtje om half 11 gaan rijden, zonder planning uiteraard. We hadden erg ve zin in een frisse duik, maar het was een hele bewolkte dag en niet heel warm. Geen goed idee om naar het strand te gaan dus.

Om half 12 in het centrum van Perth beland. Eerst een rondje door de stad heen gereden, een stad met op het eerste oog heel veel zakelijke mensen. Na een rondje te hebben gereden, naar Fremantle door gegaan. Dit dorpje stond in de lonely planet, een boekje met hoogtepunten in Australië.

Fremantle is een historisch plekje, met veel brouwerijen, pubs, musea en een markt. Best leuk als het een beetje bedrijvig is, alleen is dit helaas op doordeweekse dagen niet van toepassing.

We hadden nog steeds erg veel zin in een duik. Aangezien het geen strandweer was vandaag, maar een zwembad opgezocht. Om tien voor half 2 bij een zwembad aanbeland. Een prima zwembad met een binnen en buiten gedeelte. Eerst nog even wat spaghetti gegeten en toen naar binnen.

In het buitenbad waren schoolwedstrijden bezig. Ons favoriete blauwe team kon het helaas niet winnen, de overwinning ging naar de kids met de gele badmutsen. Na deze spannende wedstrijd te hebben bekeken zelf maar een duikje genomen, 2 uur lang fanatiek gevolleybald in het water. We hadden na al dat sporten wel wat lekkers verdiend, patatjes met een hamburger.

Er was ook een spa in het zwembad. Nadat we op het begin dachten deze niet nodig te hebben, hadden we er nu toch wel erg veel zin in gekregen. Het gevolg was dat we voor 4,50 dollar extra van 4 tot half 8 in de spa hebben vertoefd. Lekker chillen in het bubbelbad met zo nu en dan een uitstapje naar de sauna of het stoombad.

Om half 8 met een tevreden gevoel de spa verlaten. Na deze dag in het zwembad en de spa hadden we handen en voeten zo rimpelig als de gemiddelde vrouw van 95. Na een goede douche om 8 uur het zwembad verlaten, heel erg van genoten!

Eenmaal buiten eerst maar even een supermarkt opgezocht, deze was maar 5 minuten rijden. Toen we dit wisten besloten om vanacht naast het zwembad te gaan slapen op een een grasveld die bedoeld is als extra parkeerplaats.

Na even heen en weer te hebben gereden was het tijd voor het diner. Aangezien we we afgelopen dagen veel spaghetti hebben gegeten en bijna geen brood (omdat dit op was), maar een broodje als avondeten gegeten. Het zwembad gaat morgenochtend om half 6 al weer open. Wanneer ik wakker word dus eerst maar even een duikje nemen. Wat we de rest van de dag gaan doen zien we daarna wel weer.

Ben je aan de andere kant van de wereld in een prachtig land waar het meestal mooi weer is, ga je de hele dag naar een binnenzwembad. Stelletje mafkezen zijn we ook. Maarja, de sfeer is goed!