Dag 27. Terug in de bewoonde wereld

22 maart 2016 - Northam, Australië

Toen we gisteravond eenmaal in het dorp waren aanbeland merkten we al snel hoe erg het met ons gesteld is. Na twee dagen zonder internet werd de camper naast de weg gezet om eerst maar eens op de mobieltjes te spelen. Voor ik m'n reis begon had ik verwacht misschien een paar keer per week wifi te hebben, eenmaal hier aangekomen bleek ik de eerste maand te kunnen profiteren van 8000 MB internet. Na bijna vier weken is internet daarom niet meer weg te denken.

Na een half uurtje internetten maar eens naar een slaapplek gaan zoeken. Na 2000 kilometer waren we opeens in een bewoond dorp beland vol betaalde campings. We gaan natuurlijk niet betalen voor een overnachting, dus maar een afgelegen plekje aan de rand van het dorp gezocht.

Het was het slechtste plekje tot nu toe. Een plek die vol zat met mieren en andere vervelende beestjes die voor heel veel jeuk zorgden. Snel gaan eten en de camper in, er was toch niks te beleven in de omgeving.

Het eten klaarmaken duurde helaas erg lang. We gingen eindelijk spaghetti eten, hier keken we al dagen naar uit. Spagetti uit blik, maar wij hadden natuurlijk geen blikopener. In de winkel hadden we het hier al over gehad, maar we dachten dat het wel los zou lopen. Dit deed het uiteindelijk ook wel. Het kostte ons 20 minuten de tijd en het ging met heel veel kunst en vliegwerk, maar uiteindelijk was het gelukt om twee blikken open te krijgen en te legen in de pan. Het was het allemaal meer dan waard, erg lekker gegeten!

Na het eten meteen het bedje in, afwassen kwam de volgende dag wel. Om half 8 in bed beland en na 2 uur genieten van het internet om half 10 gaan slapen.

We hadden de wekker weer om 8 uur gezet zodat we genoeg tijd hadden om dezelfde avond nog in Perth aan te komen. Zoals verwacht waren we allen helemaal lek geprikt. Om half 9 gaan rijden naar een plek met een toiletgebouw, om onszelf en al ons eet materiaal schoon te maken. Een hele mooie plek met behalve een toiletgebouw ook en barbecue, veel bankjes en een zwembad, deze was helaas nog gesloten.

Na een grote schoonmaak van de camper en de borden, bekers, kommen en het bestek, hadden we ondertussen wel een lekker ontbijtje verdiend; noodles en broodjes pasta. Hierna was het tijd om onszelf goed schoon te maken. Na een lekkere douche, het poetsen van de tandjes en het knippen van de nageltjes konden we er om 10 uur weer vandoor. Nog "maar" 724 kilometer naar Perth.

Om 12 uur zagen we dan eindelijk de eerste kamelen. Hier moet wel bij gezegd worden dat deze kamelen hier altijd staan, een "camelfarm" stond er op de borden. Toch was het erg leuk om deze malle beesten in levende lijven te zien in plaats van alleen op de waarschuwingsborden.

Het was vandaag erg lekker weer om te rijden, bewolkt en in de morgen af een toe regen. Een stuk fijner rijden dan dat het 30 graden is met volop zon.

Om 2 uur kwamen we bij een dorpje, het eerste dorpje met een supermarkt sinds tijde. Met nog 350 kilometer vanaf Perth werd het al iets leefbaarder. Bij de supermarkt een blikopener en chips gehaald. Een blikopener was handig voor onze spaghetti en de chips was in de aanbieding, Hierdoor konden we dit niet laten liggen. De blikopener meteen zijn werk laten doen en lekker een hapje spagetti gegeten. Een half uur later weer doorgereden.

Om half 6 in Northam aanbeland, een dorp 100 kilometer van Perth. Even wezen tanken, een tankstation naast de MacDonalds. Nu we er toch waren konden we net zo goed hier avondeten. Eerst even een rondje gereden door de stad en langs de bottleshop, we hadden allemaal wel erg veel zin in een koud biertje na zo'n lange rit. Wat een geluk, de Heineken was in de aanbieding. Een kistje gekocht en de koelbox met ijs en bier gevuld, puur genieten. Even terug langs de MacDonalds gereden om te eten en hierna een slaapplek gaan zoeken.

Om kwart over 7 aangekomen op de slaapplek, 14 kilometer vanaf Northam. Tijd om de camper slaap klaar te maken en nog wat spaghetti te eten, maar eerst even een biertje.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. J Verdonk:
    22 maart 2016
    Wat een leuke uitgebreide reisverhalen Jacco.
    Ik heb ze met veel plezier gelezen.
    Geniet lekker verder. We blijven je volgen.