Dag 34. Vliegticket geboekt

29 maart 2016 - South Perth, Australië

Afgelopen nacht op een matig plekje gestaan, maar wel legaal. Tenminste we hadden de plek via de camping app gevonden. Niets was minder waard, voor de derde keer in deze week werden we op de vroege morgen wakker gemaakt. Om 8 uur klopte er een vrouw op de deur, ze vertelde ons dat we niet op een camping plek stonden. Erg raar, ook omdat er nog 3 andere auto's stonden. Deze auto's waren om 8 uur overigens allemaal al weg, misschien voeden zij de bui al hangen.

De vrouw ging weer weg dus sliepen we nog even door. Om 10 uur vertrokken we naar Perth. Jesse en Jildert gingen langs een uitzendbureau om werk te zoeken, Duncan en ik liepen even een rondje en gingen daarna naar een internetcafé om wat zaken te regelen. Donderdag is de laatste dag dat we de camper hebben, het is dus tijd om het vervolg van de reis te gaan plannen.

We hebben beide een vliegticket geboekt, Duncan naar Sydney en ik naar Cairns. Ik vlieg zondagavond om 10 voor 12 naar Cairns en zal hier een week verblijven. Na deze week zal ik met twee onbekenden de oostkust af gaan reizen, van Cairns naar Sydney.

Iemand had een berichtje geplaatst op Facebook met het idee om een auto te kopen en de oostkust te gaan doen, deze plannen sluiten perfect op de mijne aan. De auto is gekocht, na een weekje rusten in Cairns ga ik dus weer een aantal weken kamperen. De twee mede reisgenoten kan ik nog niet, maar dit zal wel goed komen.

Na dit geregeld te hebben, hadden we wel weer genoeg gedaan voor vandaag. Het was 29 graden met een strakblauwe lucht, prima weer om weinig te doen! De hele middag lekker op het strand gelegen. In Nederland zouden we 29 graden wel erg warm vinden, maar met een frisse wind erbij hadden we het alles behalve te warm op het strand.

Om half 6 zijn we weer weggegaan. Eerst even langs de winkel en de bottleshop geweest en toen naar een park gereden. Een groot park aan de rand van Perth waarop we een prachtig uitzicht hadden. Na wat hamburgers te hebben gebakken, hebben we de rest van de avond genoten van een biertje en het mooie uitzicht. Vervolgens een uur naar een slaapplek gereden, dichter in de buurt van Perth is er niks..

Zon, zee, strand, een biertje en een mooi uitzicht, wat heb je ook weinig nodig voor een prima dag!

1. Harry Steenkamp:
    3 april 2016
    Leuk verhaal om te lezen Jacco. Je vermaakt je best zo te zien.