Dag 45. De Lagoon

9 april 2016 - Cairns City, Australië

Gisteravond heb ik door gebracht met het Nederlandse meisje die ik via m'n Facebook oproep had leren kennen.

Aangezien de pasta die Renate had gemaakt mislukt was, moesten we uiteten. Uiteten is nogal prijzig en de MacDonalds is om de hoek. Renate wilde helaas dolgraag naar de MacDonalds. Ik had geen keus en moest hier m'n avond eten nuttigen. Het gezond eten gaat overdag prima, maar in de avond wordt er nog wel eens roet in het eten gegooit.

In de MacDonalds zaten we op krukken aan het raam met uitzicht op de hoofdstraat. Hier hebben we ons een hele tijd prima vermaakt, niks leukers dan mensen kijken.

Om 11 uur werd het wel eens tijd om een borreltje te gaan drinken. De lege bekers van de MacDonalds hebben we meegenomen naar het hostel. De bekers vulde we met Goon, een hele goedkope wijn die niet te zuipen is en gagerandeerd hoofdpijn opleverd de volgende dag. Vervolgens zijn we weer aan het raam bij de MacDonalds gaan zitten. Ik voelde me een echte backpacker.

Na een drankje in de MacDonalds werd het tijd om uit te gaan. Onwijs moe, maarja het was vrijdagavond en de dag erna kon er weer uitgeslapen worden. In de club hebben we onder het genot van een drankje de hele avond rustig op een kruk gezeten en net als de rest van de avond mensen gekeken.

Om 3 uur waren we na een toetje in de MacDonalds weer terug bij het hostel. Een lekker rustig en leuk avondje gehad.

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Om 1 uur besloten m'n Belgische kamergenoot en ik om naar de Lagoon te gaan. Na een bezoekje aan de winkel weer heerlijk een middagje gerelaxed. Lekker liggen, af en toe een duikje nemen en ook eindelijk weer eens een keertje een balletje getrapt. Ik geniet elke dag weer van de Lagoon, echt een top plek!

Om half zes waren we weer terug in het hostel. Na wat kleren in de was te hebben gegooit hebben we lekker een tijdje in de kamer gechillt.

Hierna samen met 3 Belgische zusjes bij een Thais restaurant gegeten onder het genot van een biertje. De zin om uit te gaan was alweer aanwezig. Nu met m'n Belgische vriend een drankje doen en vanavond weer op stap.