Dag 46. Nieuwe reismaatjes gearriveerd

11 april 2016 - Cairns City, Australië

Na wat Captain Morgan te hebben gedronken was het tijd om ergens anders een drankje te gaan drinken. Eerst zijn we in een kroeg geweest waar ook een meisje heen kwam die opzoek was naar gezelschap, weer via de Facebookpagina ontmoet. Blijft leuk hoe makkelijk dat gaat en hoe goed het aldoor klikt met onbekenden.

In de kroeg kon ik sinds hele lange tijd eindelijk weer een potje voetbal kijken, en niet zomaar de eerste de beste wedstrijd. Na een spannende wedstrijd tussen Arsenal en West Ham United was het tijd om naar de club te gaan.

In de club was het erg druk en gezellig. Op de dansvloer was het té druk en liep je eigenlijk altijd in de weg. Gelukkig was er op het podium meer ruimte. Tot het wat rustiger werd hebben we uren lang op het podium onze dansmoves uit de mouw geschud. Na een bezoekje langs de Mac konden we weer op een geslaagde avond terug kijken.

Hoe vaker ik uit ga, hoe langer ik de dag er na in m'n bed lig. Vandaag pas om twee uur naar de Lagoon gegaan. Zonder te kijken wat voor weer het was had ik een zin om weer een dagje te chillen. Eenmaal in het water te liggen begon het keihard te regenen. De regen is ruim een uur door gegaan, maar gelukkig is het als het regent ook niet koud.

Aan het grasveld bij de Lagoon begon er een bandje te spelen. Aangezien ik toch al nat was ben ik lekker op het gras gaan zitten en hier naar gaan luisteren. Bij de normaal zo drukke Lagoon zat ik nu met vier andere te genieten van de muziek.

Een uur later werd bet eindelijk droog. Binnen de kortste keren was het stralend weer en waren er opeens een hoop mensen. Belg Tom was later ook weer aanwezig. Omdat het nog niet zo druk was hadden we alle ruimte om te voetballen. Na een tijdje lange ballen geven merkte ik dat de conditie wel eens beter is geweest, gelukkig voel ik me wel aldoor top fit.

De zon scheen, de meid waarmee we gister mee uit waren kwam ook samen met een vriendin en de band begon na een korte pauze weer te spelen. Heerlijk een paar uur op het grasveld gechillt en genoten van de band en een dorpsgek die met de band mee deed. Een man met een baard tot z'n kruis en een staat tot z'n kont ging helemaal los met z'n eigen meegenomen tamboerijn.

Aan het eind van de middag was Catho ook gearriveerd, een van m'n reisgenootjes. Samen met Catho en Belg Tom bij de Thai gegeten. Na het eten de auto ingestapt een m'n andere reismaatje Pieter opgehaald.

Het eerste ritje in m'n eigen auto. Een lage stationwagen die erg soepel rijd, weer eens wat anders dan een oude camper. Pieter was veilig geland en in de auto werd al snel besloten om een avondje te gaan stappen.

Bij de bottleshop wat drankjes gehaald en deze onder het spelen van een kaartspelletje genuttigd. Ondanks veel vermoeide mensen een heel gezellig avondje uit gahad.

De sfeer is al meteen erg goed, die paar weken samen reizen gaat helemaal goed komen!