Dag 47. Uitgeput van vijf dagen stappen

11 april 2016 - Cairns City, Australië

Na een avondje stappen weer als een roosje geslapen, om 1 uur wakker geworden. Om half 2 ging ik met Pieter en Catho naar de Lagoon. Eerst nog even de auto verplaatst, deze stond op een plek waar je 3 uur gratis mag parkeren. De parkeerplekken zijn gratis, we moeten alleen af en toe de auto op een andere plek zetten. Geen probleem aangezien alles erg dichtbij is.

Na het verplaatsten van de auto en een bezoekje aan de supermarkt hebben we de rest van de middag aan de Lagoon gelegen. De laatste dag zoals ik die de afgelopen week heb doorgebracht, overdag chillen bij de Lagoon en in de avond uit. Het plan was hier een week helemaal tot rust te komen, uiteindelijk ben ik hartstikke moe van al het stappen. Zoals ik al vaker heb gemerkt is plannen lastig, heel erg lastig.

Morgen gaan we een aantal kampeerspullen kopen en de reis een beetje plannen, ik blijf het proberen. Woensdag willen we graag snorkelen en daarna met de auto beginnen te rijden langs de oostkust. De oostkust is heel anders dan de westkust die ik al afgereist ben. Het is een stuk toeristischer en er zijn veel meer plekken waarvoor je moet betalen om iets moois te zien. Deze plekken moet je vaak ook al weken van te voren boeken. Lastig als plannen zo lastig is, maar dat loopt wel los.

Bij de Lagoon zijn vele gratis barbecues. Aangezien het er wel erg lekker rook en barbecueën erg gezellig is om te doen zijn we naar de supermarkt gegaan om vlees te halen. Na de boodschappen gedaan te hebben leek het ons toch verstandiger en makkelijker om het eten in het hostel klaar te maken en op te eten. We hadden namelijk geen borden en bestek en dergelijke.

Samen met Tom hebben we heerlijke burgers gegeten, naja eigenlijk broodjes gezond met een burger en wat saus er bij. Ik kan het onwijs goed vinden met Tom! Grappig hoe makkelijk het contact met onbekende mensen ontstaat en je binnen de kortste keren beste maatjes bent, ook al is het een gekke Belg van 28. Qua leeftijd is het verschil hier amper te merken. Alle leeftijden gaan met elkaar om en zijn er allemaal voor de zelfde reden, lol maken en genieten. Het maakt niet uit hoe oud de ander is of hoe iemand er uit ziet, iedereen doet aardig tegen elkaar. Net een stel Hippies.

Na het eten lekker op bed liggen chillen. Ondanks dat ik dood moe was heb ik na een douche toch weer wat energie gekregen. Ook al ben ik uitgeput van vijf dagen achter elkaar stappen is de verleiding om weer een club op te zoeken groot, maar of het verstandig is.. Ik denk dat ik maar lekker ga slapen na een rustig en gezellig dagje.