Dag 70. Een hele geslaagde trip achter de rug

4 mei 2016 - Rainbow Beach, Australië

Zoals ons gister al werd gemeld, werden we vanmorgen om 6 uur wakker gemaakt. Waar de eerste wekker al om half 6 gingen was ik weer erg vroeg wakker. Gelukkig was ik vroeg naar bed gegaan en had ik prima geslapen.

Na het ontbijt en het opruimen van alle spullen, gingen we om half 8 rijden. Ondanks de slechte weersvoorspellingen hadden we 2 prachtige dagen achter de rug. Vanochtend hadden we voor het eerst last van de regen, gelukkig was dit van korte duur en hadden we de rest van de dag goed weer.

Om kwart over 8 waren we bij Lake Garawongera. Dit meertje wordt ook wel de Tea Lake genoemd. Het water had een bijzondere kleur en zag er uit als thee. Ondanks de regen en de kou heb ik toch maar een duikje genomen, anders was het weinig aan. Het water schijnt erg goed voor je huid te zijn, ik kwam er als herboren weer uit.

Lake Garawongera was onze laatste bezienswaardigheid van de Fraser Island trip. Het was ren hele geslaagde trip op het grootste zandeiland van de wereld. Een gezellige groep, mooie plekken en goed weer. Toen we bij Lake Garawongera weg reden kwamen we ook nog eens een langnek schildpad tegen. De schildpad stond midden op de weg en had geluk dat hij niet over gereden was. Wanneer we na de lunch op weg naar de ferry onze tweede en laatste dingoe zagen, was het feest compleet!

Om kwart over 1 kwamen we weer terug bij het hostel, hier hadden we nog een overnachting. Waar we een paar dagen terug een kleine kamer met slechte bedden hadden, hadden we nu het tegenovergestelde. Een grote kamer met prima bedden. Geen idee waar we dat aan te danken hadden, maar het was wel super fijn!

Na even aan het zwembad gelegen te hebben was het tijd om te douchen en m'n baard er weer af te halen. Aangezien het zonde is om vaak geld uit te geven aan de barber, loop ik er liever bij als een jong kereltje met een gezichtje zonder haar. Het was een heerlijke douche waar ik blijkbaar erg lang onder stond. Er begon iemand op de deur te kloppen dat diegene ook wel eens wilde douchen.

De rest van de middag en avond heb ik lekker gechillt. Om half 7 zijn we even fish en chips gaan eten, samen met onze Nederlandse vriend Alex. Alex rijd morgen met ons mee naar Noosa.

Onze auto staat te koop en ee hebben al een aantal enthousiaste reacties gehad. We kunnen de auto voor meer verkopen dan we hem hebben aangeschaft, dit is heel mooi meegenomen.