Dag 69. Fraser Island

4 mei 2016 - Fraser Island, Australië

Vanmorgen werden we om half 7 wakker gemaakt. Ondanks dat ik op een matje sliep die net zo hard was als de grond, heb ik een prima nacht gemaakt. Na een ontbijtje zijn we om half 8 gaan rijden.

Om 8 uur kwamen we bij de Champagne Pools aan. Het heet zo door het water dat uit de zee bubbelend en met een laagje schuim over de rotsen komt. Omdat we zo vroeg waren opgestaan waren we hier als enige. Twee uur lang lekker gebadderd en genoten van het uitzicht.

Om 10 uur gingen we weer rijden en om 10:20 uur kwamen we bij Indian Head aan. Dit was een berg waar we via de rotsen omhoog klommen. Op het hoogste plekje van het eiland konden we genieten van een mooi uitzicht waarbij er in de verte een aantal dolfijnen waren te zien.

Om kwart voor 12 waren we weer bij het kamp om te lunchen. Na een uur reden we door naar Eli Creek, hier kwamen we om kwart over 1 aan. Eli Creek is een riviertje waar je jezelf in de stroming mee kan laten gaan. Langs dit riviertje heb ik eindelijk m'n eerste slang gespot. Het was geen grote slang, maar wel een hele mooie.

Na even in het water te zijn geweest was het tijd om weer een beetje actief te doen. Samen met Pieter ben ik over gaan gooien met een frisbee en hebben we even een balletje getrapt. Daarna hebben we nog even liggen luieren op het strand.

Om 4 uur waren we bij de Stranded Maheno. Dit is een onwijs groot cruiseschip die hier gestrand is. Het ziet er bijzonder en indrukwekkend uit.

Om kwart voor 5 waren we weer terug bij het kamp. Eerst even al het zand van me afgespoeld en daarna weer lekker gaan chillen aan de picknicktafels.

De hele avond kaartspelletjes gespeeld onder het genot van een biertje. tussendoor was er nog een lekkere pasta klaargemaakt. Het eten smaakt hier prima, alleen is het helaas niet heel veel. Terwijl het grootste gedeelte van de groep nog drankspelletjes speelde, ben ik om 10 uur wijs gaan slapen. Morgen worden er om 6 uur weer gewekt..