Dag 68. Een tent voor mezelf

4 mei 2016 - Fraser Island, Australië

Gisteravond lekker in bed gelegen en Ajax (en PSV) gevolgt via Twitter. Ik was erg moe en in de rust van de wedstrijd had ik genoeg vertrouwen op een goede uitslag. Kwart over 11 ben ik gaan slapen. Tussendoor nog even wakker geworden en na de uitslag van Ajax te hebben gezien heel fijn verder gaan slapen.

Om 6 uur ging de wekker en was het tijd om te ontbijten, onze spullen te pakken en om uit te checken. Om 7 uur werden we naar de auto's gebracht. We doen de tour in een groep van 32 personen die in 4 auto's zijn verdeelt, waarvan één auto met de gids en personen die geen rijbewijs hebben. Wij zaten samen met 2 Duitsers, 2 Engelsen en een andere Nederlander in één van de andere auto's. Helaas mocht ik zelf niet rijden omdat ik nog geen 21 ben.

Om 8 uur reden we in onze 8 persoons 4x4 wagen weg bij ons hostel. Om half 9 waren we bij de Ferry en nog geen twintig minuten later reden we op Fraser Island. Eerst reden we een groot stuk langs het strand waar we onze eerste dingoe zagen, een wildo hond die lijkt op een vos. Daarna reden we door het bos. Al snel werd duidelijk waarom we in de sterke auto's reden. Er zijn alleen maar zandwegen die zorgen voor hobbelige ritjes.

Om 10 over 10 kwamen we bij Lake Mckenzie aan. Een meer dat uit alleen maar regenwater bestaat. Het eerste stuk van het meer was erg blauw, het stuk daarna erg donker. Een mooi en helder meertje. Helaas vinden meer mensen dat en waren er honderden mensen in en om het meer.

Om half 12 gingen we weer rijden. Om 12 uur kwamen we bij een picknicplek aan. Na een boswandeling kregen we hier een lekkere lunch voorgeschoteld. We konden onze eigen wraps maken en deze gezellig op een picknickbankje nuttigen.

Om 1 uur gingen we weer rijden. Om half 2 kwamen we bij het volgende meer aan, Lake Birrabeen. Ook dit was een mooi meertje waar we weer lekker konden zwemmen. In tegenstelling tot Lake McKenzie waren we hier alleen met onze eigen groep.

Om 5 uur kwamen we na een lange rit over het eiland bij ons kamp aan. Hier kregen we eerst weer uitleg en konden we daarna een tentje uitzoeken. Ik sliep als vertrouwds samen met Pieter in een tentje. Tenminste, dat was de planning. Toen we terugkwamen na een douche was er een klein spinnetje in de tent gekropen. Aangezien er een klein gaatje in de tent zat wilde Pieter er niet meer in slapen en verhuisde hij naar de tent van Catho. Heerlijk een tent voor mezelf, lekker de ruimte.

Na het douchen zijn we aan de picknicktafels tafels een biertje gaan drinken. Na een tijdje konden we genieten van een barbecue en de rest van de avond werden er spelletjes gespeeld. Het kampvuur stelde helaas weinig voor, het was ongeveer net zo groot als het vuur waarop we koken. Na een gezellig avondje ben ik om half 11 wijs gaan slapen.