Dag 67. Skypen in de MacDonalds

1 mei 2016 - Rainbow Beach, Australië

Gisteravond toch niet meteen na het eten naar de camping gegaan. Aangezien ik geen werkende mobiel meer heb, kon ik fijn profiteren van de wifi in de MacDonalds. In de MacDonalds heb ik voor het eerst tijdens m'n reis m'n mama en m'n broertjes gezien via Skype. Maar het belangrijkste was dat ik voor het eerst de nieuwe vlam van m'n grote broer kon bewonderen. Ondanks dat ze meer aandacht had voor de kat dan voor mij, is ze toch goed gekeurd.

Om 10 uur kwamen we terug op de camping, hier ben ik meteen gaan slapen. Het regende keihard, gelukkig kunnen de tentjes wel wat hebben. Slapen in de regen is altijd fijn, een prima nachtje gemaakt. Slapen in de regen is prima, maar wanneer er een plasje gepleegd moet worden is het wel een drama.

Na een regenachtige nacht werd ik om half 10 weer wakker. Het was gelukkig droog geworden. Aangezien we geen ontbijt hadden en er niks te beleven viel, zijn we na alles te hebben opgeruimd om 10 uur naar het hostel gereden. Na een omweg en een bezoekje aan de supermarkt kwamen we hier om 11 uur aan.

We konden gelukkig meteen inchecken. We slapen in een erg kleine vier persoons kamertje met slechte bedden. Na een paar dagen kamperen met slecht weer, is dit een prima verblijf om een nachtje te slapen. We hebben onze spullen in de kamer gedumpt en zijn lekker even gaan zwemmen.

Na een kort bezoek aan ons hele kleine zwembadje was het eindelijk weer eens tijd voor een douche. Na 3 dagen dag en nacht in dezelfde kleding te hebben gelopen zonder ergens van een douche te kunnen genieten, was dit meer dan welkom.

De rest van de middag hebben we (behalve dat we de auto te koop hebben gezet) niks gedaan. Lekker nutteloos op de mobiel spelen. Om half 5 kregen we uitleg over de komende dagen en moesten we een hoop papierwerk invullen en handtekeningen zetten.

Na de uitleg zijn we een hapje gaan eten. Wanneer je de hele dag niks doet word je erg moe, hierdoor hadden we geen zin om nog te gaan koken in een overvolle keuken. We zijn naar hetzelfde restaurant gegaan als waar Pieter en ik gister hebben gegeten. Genoten van een prima fish and chips.

De rest van de avond lekker gerelaxed en vrij weinig gedaan. Gelukkig wel een beetje contact met thuis gehad waardoor ik prima op de hoogte was van het kampioenschap van Valken 2. Jammer dat ik niet bij het feest aanwezig kan zijn, maar leuk om als eerste op de ranglijst te zijn geëindigd.

Morgenochtend hebben we half 7 ontbijt en vertrekken we om 7 uur naar Fraser Island. Hier zullen we drie nachten en twee dagen verblijven. Het weer veranderd met de minuut, maar geeft nu aan dat het droog blijft de komende 2 dagen. Hopelijk is dit ook zo, regen maakt een mooi tripje op een eiland toch een stuk minder leuk. Weer of geen weer, we gaan er weer wat moois van maken!

1. Martin Glim:
    2 mei 2016
    Jacco, jij ook gefeliciteerd met kampioenschap Valken 2.
    Ziet er top uit allemaal daar.
  2. Martin Glim:
    2 mei 2016
    Jacco, jij ook gefeliciteerd met kampioenschap Valken 2.
    Ziet er allemaal top uit daar.