Dag 66. Dagje chillen in een reisbureau

30 april 2016 - Gympie, Australië

Gister ben ik om 10 uur gaan slapen. In tegenstelling tot alle voorgaande nachten was het afgelopen nacht erg koud. Waar een pyjama normaal veel te warm is, wilde ik nu graag een vest en lange broek aan trekken. Helaas was de auto op slot en lag de sleutel bij Catho in de tent. Een nachtje flink liggen bibberen.

Vanmorgen om 8 uur alweer wakker geworden en snel een sweater aangetrokken. We hadden vandaag niks op de planning en bleven lekker liggen niksen. Om kwart over 10 zijn we maar eens gaan rijden, we gingen naar Rainbow Beach. Vanaf hier vertrekt de Ferry naar Fraser Island, dus zou er vast wel wat te beleven zijn.

Om 11 uur kwamen we aan in Rainbow Beach. Het was veel kleiner dan gedacht. Een straat met een paar winkeltjes en een strand, voor de rest was er erg weinig te doen. Helaas is het afgelopen dagen geen mooi weer om naar het strand te gaan, hierdoor is er niks te beleven. Na een rondje te hebben gelopen zijn we bij een reisbureau naar binnen gegaan en hebben we onze spullen aan de lader gezet.

Catho bleef hier zitten en Pieter en ik gingen even lunchen. Toen we bij een restaurant op de kaart keken stond Alex opeens naast ons. Met Alex zaten we samen op de boottrip en hadden we op Koningsdag nog een hapje gegeten. Hoe groot Australië ook is, het blijft een klein wereldje. Alex zat al een dag in Rainbow Beach en bevestigde dat er niks te beleven is.

Na een goed gesprek zijn Pieter en ik gaan eten, we bestelde samen een pizza. We aten bij een ouderwets familie bedrijf. Opa en oma stonden in de keuken, mama nam de bestellingen op en een jongentje van ongeveer 10(!) jaar oud bracht de bestellingen rond. Kinderarbeid in Australië hadden we nooit verwacht, we keken even raar op.

Na de lunch zijn we weer bij het reisbureau gaan zitten en hebben we gebruik gemaakt van de stroom en de wifi. Wifi heb ik komende dagen hard nodig. M'n simkaart is er plotseling mee gestopt en er is geen Vodafone shop in de buurt. Erg zuur, maar wel lekker rustig.

Om kwart over 4 waren we wel eens uitgekeken in het reisbureau en gingen we een stuk lopen. Op 2 kilometer afstand scheen een mooie plek te zijn. Na een wandeling bergopwaarts was het resultaat prima. We kwamen uit bij een hele grote zandbak waar je goed kon sandboarden. Door de regen was het zand hiervoor helaas niet in goede staat, ook was het zand zwaar geworden om in te lopen.

Het was ondanks het weer gelukkig evengoed erg mooi. Een stel maakte mooie trouwfoto's en voor de rest was het erg rustig. Het plekje stond ook bekend om zijn mooie zonsondergang, dit was jammer genoeg niet zo bijzonder met dit weer. Behalve 2 diihards op een kleedje nam ook niemand de moeite om de zonsondergang te bekijken in de regen.

Om half 6 kwamen we doorweekt weer terug bij de auto. We hadden geen zin in een nachtje tent, maar we waren blijkbaar niet de enige. Alle hostels waren vol geboekt, we hadden geen keus. We zijn snel naar dezelfde camping als vanacht gereden. Hier hebben we tentjes opgezet aangezien het nu droog was. Vervolgens zijn we naar de MacDonalds gereden.

Bij de MacDonalds heb ik mijn eigen burger gecreëerd. Blijkbaar heb ik een goede smaak, super lekker gegeten! Nu weer terug rijden naar de campingplek en in m'n tentje duiken.