Dag 72. Coast walk

6 mei 2016 - Brisbane, Australië

Na even gebeld te hebben met Nederland ben ik gister om kwart voor 11 gaan slapen. Het was super koud, ik ben met m'n sweater aan gaan slapen. Ook al had ik een sweater aan, ging het slapen me erg slecht af. De hele nacht liggen trillen en amper geslapen. Waar ik bang was om m'n tentje uitgebrand te worden, duurde het juist veel te lang voor de zon tevoorschijn kwam. Het was zo vochtig dat er plassen in de tentjes lagen en de tentjes in de zon moesten worden gelegd om droog te worden.

We zouden vandaag beginnen aan een driedaagse kajak tour. Toen we gingen berekenen hoeveel dagen we nog over hadden voor we in Sydney moesten zijn (in verband met de vlucht van Catho en Pieter), kwamen we er achter dat we nog heel weinig tijd over hadden na de tour. De tour hadden we gratis gekregen, maar we moesten blijkbaar nog wel 50 dollar "local fee" betalen. We hadden wel zin om een dagje te kajakken, maar drie dagen was misschien wat veel van het goede. We willen graag nog wat tijd hebben voor het laatste gedeelte van de oostkust, dus hebben we de kajak tour gecanceld.

We wilde voor we door reden nog wel iets van Noosa zien, dus gingen we een wandeling in een national park maken. Waar we al een aantal keer afscheid hadden genomen van Alex, haalde we hem weer op bij zijn hostel om nog een dagje samen door te brengen. Vervolgens zijn we naar het national park gereden. We waren niet de enige met het idee om de Coast walk te doen, de hele parkeerplaats stond vol. Na een half uur rond rijden en zoeken naar een plek, hadden we een plekje bij het strand weten te bemachtigen.

Het strand was een kwartier lopen van de plek waar de wandeling begon. Catho en Pieter hadden geen zin in een flinke wandeling, maar Alex en ik wilde graag wat zien en doen. Hier hebben we nul moment spijt van gehad. Een hele mooie wandeling met mooie uitzichten en twee koala's. Het was wel een flinke wandeling, na twee en half uur wandelen kwamen we weer terug bij het strand.

We zijn nog een tijdje op het strand gaan liggen en hebben om kwart voor 5 Alex weer teruggebracht naar z'n hostel. Hier hebben we voor de zoveelste keer afscheid genomen, het begint een gewoonte te worden. We zijn hierna doorgereden naar Brisbane, om 7 uur kwamen we sinds een hele lange tijd weer eens in de grote stad.

We gingen bij Vapiano eten, een Italiaans restaurant waar er vijf van zijn in heel Australië. Er stond een bizar grote rij.
Na een half uur wachten kon ik eindelijk m'n pasta bolognese bestellen. Het eten wordt voor je neus klaar gemaakt, verser kan het niet. Toen ik eindelijk kon aanvallen bleek het het wachten zeker waard te zijn, een overheerlijke maaltijd.

Hierna zijn we nog even en rondje gaan lopen en om 9 uur zijn we naar onze campingplek gereden. Om kwart voor 10 kwamen we hier aan. Het scheen een betaalde camping te zijn, maar er was nergens een plek om te betalen. Hopelijk komt er morgen niemand naar ons toe met een flinke rekening. Na een mooie dag is het weer erg koud geworden. Ik heb m'n trainingsbroek en sokken uit m'n backpack gehaald, hopelijk kan ik lekker slapen.