Dag 73. Helaas, geen broodje frikandel

7 mei 2016 - Surfers Paradise, Australië

We werden vanmorgen gelukkig niet wakker gemaakt door iemand die vertelde dat we moesten betalen. We werden wel wakker gemaakt door heel veel auto's en kinderen. De plek waar we stonden was blijkbaar de verzamelplaats van de scouting. Vanaf 7 uur reden er auto's rondom onze tenten en konden we niet meer slapen.

Een hoop gillende kinderen renden over het terrein, om 8 uur zijn we er maar vandoor gegaan. Na een stukje rijden kwamen we om kwart voor 9 in Brisbane aan. De meeste winkels waren nog gesloten. We zijn in de Apple store gaan zitten, daar kon Catho haar vlogs online zetten. Ik kon op m'n mobiel spelen die ik hier ook op kon laden.

Om kwart voor 11 gingen we hier weer weg. We liepen door de stad en gingen wat winkels in, Pieter had nog wat spullen nodig. Om 12 uur zijn we gaan lunchen, ik had een lekkere maaltijd van de KFC. Hierna hebben we nog een tijdje door de stad geslenterd, veel meer was er niet te beleven.

Om half 2 reden we weer weg. Een stuk buiten de stad zit een Nederlandse winkel. Het verlangen naar een broodje frikandel is erg groot, ik kon niet wachten tot we er waren. Helaas duurde dit erg lang en zijn we er uiteindelijk helemaal niet geweest. Google maps leidde ons naar een plek waar de winkel in geen velden of wegen te bekennen was. Na een half uur zoeken gaven we de hoop op, dan maar geen Nederlandse lekkernijen.

We zijn vervolgens doorgereden naar Surfers Paradise. Deze stad schijnt het
Hollywood/Loiret de Mar van Australië te zijn. Toen we hier aankwamen zegen we meteen een dikke Limousine. Om half 5 kwamen we aan in ons hostel. Een groot en nieuw hostel midden in de stad, het ziet er allemaal prima uit. We waren allen erg moe, dus zijn lekker even op bed gaan liggen.

Ik had veel zin om vanavond uit te gaan. Maar hoe langer ik op bed lag, hoe vermoeider ik me ging voelen. Ook kreeg ik last van m'n buik en voelde ik me niet optimaal. Om half 9 zijn Pieter en ik maar eens naar de supermarkt gegaan voor het avondeten. Ik had totaal geen trek dus kocht ik maar het avondeten en ontbijt in één. Een flinke bak aardbeien yoghurt. Toen ik de Maltesers in de aanbieding zag leek me dit de perfecte combinatie. En dat was het ook.

Ik ben me er niet beter op gaan voelen en zit nu al een tijdje op de wc. Straks lekker op tijd gaan slapen. Hopelijk voel ik me na een goede nacht weer een stuk beter..