Dag 74. Surfers Paradise

8 mei 2016 - Surfers Paradise, Australië

Afgelopen nacht heb ik heel erg goed geslapen. Op een heerlijk bed en onder een dikke deken. Om 10 uur wakker geworden, ik voelde me al stukken beter dan gister.

We hebben nog een nachtje bijgeboekt zodat we wat van Surfers Paradise kunnen zien. Het schijnt vooral zon, zee, strand en feest te zijn, dus vanavond gaan we sinds lange tijd eindelijk weer eens uit.

Tot half 12 lekker uitgerust en op bed gelegen. Hierna hebben Pieter en ik een flinke wandeling gemaakt naar de auto om zonnebrand te halen. De auto staat een groot stuk van ons hostel af. Ons hostel is midden in het centrum, een gratis parkeerplek was in de nabije omgeving niet te vinden. Na nog een stuk verkeerd gelopen te hebben, kwamen we een uur later weer terug bij het hostel.

Bij het hostel hebben we even lekker geluncht, hierna zijn we samen met onze Engelse kamergenoot naar het strand gegaan. Hier werd al snel duidelijk waarom het hier Surfers Paradise heet, een zee met onwijs hoge golven. Er mocht maar op een paar plekken gezwommen worden. De plekken om te zwemmen waren twintig meter breed. Hier stond je met z'n alle op een hoopje onder het toeziend oog van de strandwacht.

Het was heerlijk weer met een lekker zonnetje. Helaas moesten we vaak verplaatsen om in de zon te liggen door een hoop hoge gebouwen. Om half vijf was de zon te laag en kwam het niet meer boven de gebouwen uit. Alleen maar schaduw werd te fris, om vijf uur waren we weer terug in ons hostel.

Na een douche zijn we lekker op de kamer gaan chillen. Om half 7 zijn we naar de Italiaan gegaan. Een lekker bordje lasagna gegeten. Hierna heb ik even m'n haar gedaan en ben ik achter de computer gaan zitten. Een snelle computer waar ik rustig Ajax kan kijken. Ook al duurde de wedstrijd nog twee en half uur, ik had in ieder geval een plekje om het te kijken. Eerst even YouTube afgaan en Nederlandse liedjes beluisteren. Nu met een drankje er bij Ajax kijken en daarna uit.