Dag 79. Vrijdag de dertiende

13 mei 2016 - Collaroy, Australië

Half 8 ging vandaag de wekker. Om 8 uur zat ik aan de ontbijt tafel en om kwart voor 9 was ik samen met Nando bij de garage om onze auto te keuren. De keur hadden we nodig om de auto te kunnen overschrijven. Aangezien hij aldoor reed als een zonnetje, hadden we weinig issues verwacht.

Toen de man klaar was met de controle bleek dit een ander verhaal te zijn. Er scheen van alles mis te zijn, dit moest gemaakt worden voor we de auto konden verkopen. De achterbanden waren (bijna) versleten, de schokdempers moesten vervangen worden, er was iets met de motor en de handrem, de ruitenwissers moesten vervangen worden en er brandde een lampje die niet hoorde te branden. Dit ging een dure grap worden.

We moesten vandaag nog langs de garage om alles te maken, aangezien we de auto voor morgen moesten verkopen. Barry was al aan het werk en Nando moest ook aan de bak. Ik ben garages gaan bellen in de hoop dat iemand vandaag tijd voor me had. Na een paar keer pas maandag geholpen te konden worden, had ik na een paar belletjes geluk.

Ik ben snel in de auto gestapt en naar de garage gereden. Bij de garage zeiden de werknemers dat het erg veel werk was en het vandaag niet gemaakt zou kunnen worden. Gelukkig had ik de baas aan fe telefoon gesproken, de baas zorgde ervoor dat de auto vandaag nog gefikst kon worden. De kosten werden bij elkaar opgeteld. Zoals verwacht was dit een rib uit het lijf, 1434 dollar.

Vanaf de garage ben ik terug gelopen naar het hostel. 40 minuten later kwam ik weer aan bij het hostel, het was ondertussen alweer 12 uur. Het was een zware wandeling over stijle wegen, gelukkig kon ik wel genieten van een prachtig uitzicht.

Bij het hostel heb ik me weer eens verbaasd over wat voor bijzondere personen er rond lopen. Ik was in gesprek geraakt met een 30 jarige man. Deze vent had al z'n hebben en houden (huis, inboedel en eigen zaak) verkocht en ging nu een paar jaar reizen.

De rest van de middag ben ik gaan chillen en heb ik even gezwommen. Om 10 voor half 4 ben ik weer naar de garage gaan wandelen. De auto zou rond 5 uur klaar zijn. Ik hoopte dat ik geluk had en dat de auto eerder gemaakt was, zodat ik nog langs de keuring kon rijden en daarna naar het kantoor om samen met de anderen de auto over te schrijven.

Na wat moeite te hebben met de betaling, vanwege een limiet op m'n pas, reed ik even na half 6 eindelijk weer weg. Na een dag waar het niet van een lijen dakje gaat, was het tijd om even een biertje te nuttigen en tot rust te komen. Hierna ben ik met Barry en Ramon weer lekker een hapje gaan eten.

Na een douche ga ik nu even een paar biertjes doen enen daarna vertrek ik naar Manly. Dit is ongeveer een half uur met de bus. In Manly is Duncan, m'n maat waar ik de eerste tijd van m'n Australië avontuur heb gereisd. Zin om samen weer een feestje te bouwen!

Het was een ongelukkige dag. Het heeft wel eens meer mee gezeten. Vrijdag de dertiende blijft een beruchte dag..

1. Koos:
    13 mei 2016
    Tja, backpacken is soms net als het echte leven....