Dag 4. Citytrip Sydney

28 februari 2016 - Sydney, Australië

Na een paar uur slaap zaten we vanmorgen om 9 uur weer aan het ontbijt. Gisteravond hebben we een weergaloze avond gehad in Manly. Lekker drankjes gedronken en goed gefeest!

Na het ontbijt zijn we met de bus naar Manly gegaan. Vanuit Manly gingen we met de Ferry naar Sydney. Een prima tochtje met een prima weertje. Het weer is sowieso elke dag heel fijn!

Aangekomen in Sydney zijn we eerst naar het Customs House geweest. Hier hebben we een miniatuur van Sydney bekeken en hierbij besproken we hoe we deze dag gingen lopen.

Eerst zijn we naar het Opera House gelopen. Voor velen een waar hoogtepunt, voor mij een gek gebouw met een goed verhaal.

Na het Opera House zijn we naar het Botanical Park gegaan. Een prachtig park waar we heerlijk onder een boom hebben geluncht! Genieten van de rust, het weer en de mooie omgeving. Dit alles met een lekker muziekje erbij.

Een smetje op de dag was dat ik mijn broodjes moest delen. Naja, het moest niet. Maar de vergeetachtige drabber Jesse was weer eens wat vergeten, dit keer zijn lunchpakket. Samen delen dan maar.

Na een wandeling door het park was het tijd om een biertje te drinken en wat patatjes te eten, aangezien ik te weinig gegeten had met de lunch.

Na een tweetal biertjes zijn we nog even een stukje de Harbour Bridge opgelopen. Na een dag al veel gelopen te hebben was deze afstand lastig te overbruggen, het was eigenlijk net een brug te ver.

Vervolgens hebben we weer een stukje gevaren met de Ferry naar een plekje waar we gingen eten. Een heerlijke chicken schnitzel burger met een biertje.

Na het eten was iedereen onwijs loof, tijd om terug naar het hostel te gaan. Na een dag veel gelopen te hebben in het warme weer was het wel fijn om snel bij de bus te zijn om daarna lekker uit te gaan rusten. Makkelijker gezegd dan gedaan. 7 jongens die erg loof waren wisten het natuurlijk weer te presteren om een stuk om te lopen waardoor zij de bus net voor hun neus weg zagen rijden.

Na eventjes wachten strompelde we helemaal kapot de bus in. Aangekomen bij het hostel ben ik meteen lekker op bed gaan liggen. Zo nog eventjes een biertje doen en daarna douchen en naar bed. Morgen worden we om 6 uur bij het ontbijt verwacht om een dagje te gaan surfen.