Dag 5. Surfen

29 februari 2016 - Collaroy, Australië

Slapen werd gister weer later dan gepland. Na een douche, terug komende bij de kamer, was de deur op slot en de kamer leeg. Zelf had ik geen pasje meegenomen. Na een paar minuten wachten kwam er iemand terug van het roken, ook zonder pasje. Vervolgens weer geen geluk met 2 jongens die terug kwamen van het douchen en hetzelfde probleem hadden. Rustig zittende in de gang kwam de andere roker terug, ook geen pasje. Met 5 man zonder pas was de hoop gevestigd op onze grote vriend Maarten, maar waar was Maarten? Maarten was kwijt dus haalden we maar een biertje en zaten we rustig te wachten op de gang. Maarten was gevonden en na een kwartier wachten konden we dan eindelijk weer lekker op bed liggen, je maakt wat mee hier!

6 uur zaten we te ontbijten en om half 7 zaten we alweer in de bus te richting het strand. Een busreis van 3 uur was weer voorbij voor ik het wist. Dit kwam door de top sfeer en top muziek! Alle old school nummers kwamen voorbij, niks mis mee!

Na een fijne rit kwamen we aan bij het strand. Hier trokken we allen en wetsuit aan en pakte we een surfplank. Na een zware warming up werd de groep verdeeld in groepjes van 6. Eerst kregen we uitleg en vervolgens oefenende we op het strand. Van te voren had ik weinig verwacht van mijn surf skills, maar tijdens het oefenen kreeg ik toch enigszins wat vertrouwen.

Met een klein beetje vertrouwen was het tijd om het water in te gaan. Zonder plankenkoorts hoopte ik meer dan 3 seconde op m'n plankje te kunnen blijven staan. Het idee was mooi, de uitvoering wat minder.

Na heel veel vallen en opstaan lukte het uiteindelijk om een paar seconde te blijven staan, zo trots als een pauw! Ik ging niet helemaal plank gas, maar het was wel gelukt! Daarna ging het helaas meteen weer bergafwaarts. Tijd om even uit te rusten en te lunchen.

Na de lunch werd op het strand de techniek herhaalt en kregen we nog wat uitleg over de stroming van het water. Hierna mocht iedereen zijn kunsten weer vertonen in het water. M'n surf skills waren zoals van te voren al verwacht niet echt om over naar huis te schrijven. Na vele keren proberen kwam ik er achter dat ik de plank elke keer mis bleef slaan. Vervolgens heb ik maar besloten om de golven liggend te pakken in plaats van staand, dit pakte beter uit! Hierna ben ik het water uit gegaan en keek ik de andere falende mensen toe.

Ik heb de surfplank weggelegd en ben even lekker gaan douchen om vervolgens een bakje fruit en een gezonde smoothie naar binnen te werken. Nog even foto's bekeken die deze dag gemaakt waren en toen weer de bus in. Morgen ben ik waarschijnlijk zo stijf als een plank.

Het surfen verliep niet erg soepel, maar in de bus was het mijn tijd om te shinen! Met nummers van de bovenste plank van artiesten als Django Wagner, André Hazes, Nick en Simon, Guus Meeuwis en Renée Schuurmans kwam mijn gouden keeltje prima tot zijn recht. Een groot succes, dat de al mooie dag compleet maakte!

Na een hele fijne busrit gingen we weer lekker uit eten bij de buren van ons hostel. Een prima hamburger met patatjes en een drankje. De rest van de avond hebben we lekker rustig op het strand gezeten. Geen kampvuur helaas, maar de verhalen waren er niet minder sterk om.

Nu lekker de oogjes sluiten. Morgen een dagje zonder grootse plannen, lekker even uitslapen en voor de rest zien we het wel weer.