Dag 7. Nóg meer genieten

2 maart 2016 - Collaroy, Australië

Weer heerlijk geslapen afgelopen nacht! Dit was helaas niet voor iedereen weggelegd. Jesse werd regelmatig gillend wakker vanwege een "akka panna" die afgelopen nacht plaats had gevonden in de kroeg. Een panna met een glas en door een ene meneer Laan, arme jongen.

Het was sowieso niet Jesse zijn geluksdag. Voor de tweede keer in een week tijd was het hem gelukt zijn zonnebril kwijt te raken. Ook kocht hij een pizza die 2 keer zo duur was als de pizza die ik had gegeten.

Na weer een lekker ontbijtje te hebben gehaald bij de buren was het tijd om de zaken omtrent de camper te regelen. Na wat research kwamen we terecht bij onze droom camper. Een grote rode camper met een Hippie er op, de foto's volgen nog. Na een belletje en een paar mailtjes was het uiteindelijk gelukt om de camper op onze naam te schrijven, morgen kan het feest beginnen!

Na het regelen even gebruik gemaakt van het zwembad bij het hostel. Vervolgens even gedoucht, boodschappen gedaan en toen was het tijd om naar Manly Beach te gaan.

Waar achteraf meteen de goede bus voor reed, dachten we dat we met een andere bus sneller op de plaats van bestemming zouden zijn. Hierdoor moeste we een half uurtje extra wachten. Gelukkig is wachten met mooi weer en gezellige mensen geen straf.

Bij Manly Beach vind deze week de Australian Open plaats, een groot surf evenement. Een dagje met mooi weer, goede golfen en een goede sfeer.

Eerst hebben we even rustig naar het surfen gekeken om vervolgens even een stuk over het strand te wandelen. Ook stond er een halfpipe waar geskatet werd, heel vet om te zien allemaal!

Als lunch alleen wat fruit gehad dus rond een uur of 4 ben ik maar even pizza gaan eten, dit smaakte weer verrukkelijk!

Hierna hebben we nog even op het strand gezeten om vervolgens naar een beachclub te gaan voor een lekker koud drankje. De hele dag onze ogen uitgekeken door de skills van de surfers/skaters en de mooie mensen op het strand. Jesse vertelde dat hij voor vele dames hier zijn familie en vrienden in Nederland wel achter zou willen laten.

Terug naar het hostel hadden we voor de verandering weer wat gedoe met de bus. We waren aan het wachten op een plek dat geen busstation bleek te zijn en vervolgens zagen we de bus voor onze neus weg rijden. De bus is nog niet echt onze beste vriend.

In het hostel heb ik voor de eerste keer de was gedaan. Onder het motto: gewoon alles bij elkaar gooien, het gaat niet om de kleur maar om de geur! Het resultaat mocht er wezen.

Nog even een hapje gegeten en een biertje gedaan en toen zat onze laatste dag in dit hostel er alweer op. Mijn eerste week had niet beter kunnen verlopen. Veel gezellige mensen leren kennen en optimaal genoten.

Het hoogte punt van de dag was Jildert zijn eerste woordgrap. Morgen beginnen we aan onze campertour. Een avontuur waar ik onwijs veel zin in heb!