Dag 8. Camper in the pocket, het feest kan beginnen!

3 maart 2016 - Dee Why, Australië

Het laatste nachtje in het hostel was weer prima! De dag begon met de was uit de droger halen, douchen, tas in pakken en uitchecken. De was, was na de tweede keer drogen nog steeds niet droog. Snel maar weer wat muntjes verzameld om voor de derde keer te drogen. Na een uurtje was alles droog en kon de backpack worden ingepakt.

Na alles te hebben ingepakt en uitgecheckt, was het tijd voor het ontbijt. Net als afgelopen dagen bij onze vrienden van Longboarders gegeten. Wanneer we aankwamen lopen was het recept al bekend en begon men meteen weer een lekkere bacon egg roll te bereiden.

Rond 11 uur hebben we de bus gepakt richting de camper verhuur. We gingen met de bus naar Sydney om vervolgens het laatste stukje met de taxi te gaan. Dit keer was de bus wel onze beste vriend. De scanners deden het niet, hierdoor konden we niet betalen en hadden we een gratis ritje.

Bij de camper verhuur zag het er allemaal heel vet uit, een terrein vol met beschilderde campers. De camper die op de site stond, stond er helaas niet bij. Maar de rest van de campers waren ook geniaal!

Het leek allemaal heel soepel te gaan, tot dat we moesten betalen. De creditcards hebben een betaal limiet van €1000,- per maand, dit was te weinig. Het betalen met de normale Nederlandse bankpassen lukte ook niet. Na lang proberen zijn we maar naar de Australische bank gegaan om geld op onze Australische rekening te zetten. Met veel pijn en moeite konden we uiteindelijk de huursom aflossen.

Er werd ons een hele toffe camper aangewezen! Na het laten zien van de keuken mochten we onze gang gaan.

Zonder na te denken reed de chauffeur de eerste de beste straat in, we zien wel hoe we terug naar het hostel komen was de gedachte (hier stonden onze spullen nog).

De radio ging aan en het eerste nummer was meteen het beste nummer die we ons konden wensen, Justin Bieber klonk keihard door de speakers. Het feest kon nu al niet meer stuk!

We kwamen er al snel achter dat we de verkeerde kant op reden en nodig moesten tanken. Na een kwartier rijden met de melding dat we moesten tanken, eindelijk een stationnetje gevonden. Vervolgens hebben we hier samen met een taxichauffeur 10 minuten gezocht om uit te vinden hoe de tankdop open ging. Vier simpele zielen in een campertje, dit kan niet 4 weken lang goed gaan.

Met navigatie aan zijn we doorgereden. Ook met de navigatie ging het mis. Na 2 keer langs het tankstation te hebben gereden waar we hadden getankt, pakte we de derde keer de verkeerde afslag. Jildert achter het stuur, Jesse als navigator. Het gaat lekker met onze Friese vrienden.

Na ruim een uur rijden gaf de navigatie nog 56 minuten aan, net zoveel als toen we begonnen te rijden. Het rijden aan de linker kant is nog even wennen. De medemensen op de weg konden het niet altijd waarderen, toeteren leek af en toe wel de favoriete hobby van de Australiërs.

Zelf is ons overigens niks overkomen. Dit in tegenstelling tot auto's op de rijbaan naast ons waar een kettingbotsing plaats vond, een en al sensatie! Na het nemen van een hele toeristische route kwamen we 3 uur later aan bij het hostel. Ruim 2 uur vertraging, niks mis mee.

Alles komt altijd wel goed, het loopt wel los. Stress komt niet in ons woordenboek voor en plannen maken doen we niet. Als de sfeer maar goed is, dan blijft ie ook goed! Als we met deze instelling niks moois beleven weet ik het ook niet meer!

Bij het hostel hebben we onze spullen opgehaald en hebben we alvast afscheid genomen van een paar reisgenootjes. Hierna zijn we even wat gaan eten bij de beachclub aan de overkant. Hier kwamen onze vrienden later ook en hebben we nog even gezellig wat gedronken.

De eerste dag dat ik alleen maar aan de cola zat, dit ging meteen mis. Na dat we de beachclub uitgelopen waren was het nota bene de vergeetachtige Jesse die met mijn tas aan kwam lopen die ik was vergeten, ik houd van die jongen.

Het was veel te laat geworden om nog een eindje te gaan rijden. We hebben even een klein stukje gereden en hebben na een mooi toertje de camper in de buurt van het hostel neergezet op de parkeerplaats bij het strand.

Morgen gaan we eerst nog even langs de markt om alle benodigdheden te kopen en brengen we toch nog even een bezoek aan het hostel om te douchen, daarna trekken we de wijde wereld in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade