Dag 9. We zijn los!

4 maart 2016 - Tullarwalla, Australië

We zijn gister avond de eerste de beste parkeerplaats opgereden om daar te overnachten. Het bleek niet de eerste de beste plek te zijn, het was een droom plek. Een mooi grasveld bij een parkeerplaats aan het strand, waar het toiletgebouw ook nog eens open was.

We waren niet de enige met dit goede idee. Er zaten acht Duitsers met dezelfde gedachte, een gratis overnachtingsplek op een droom locatie. Het scheen niet helemaal legaal te zijn, maar dat liep wel los. Gezellig samen even een biertje gedaan en toen alle Duitsers gingen slapen ook nog een vergeten slaapzak kunnen lenen, dit maakt het slapen een stuk aangenamer.

Het was even wennen, maar na een paar uurtjes voelde ik me helemaal thuis. Prima geslapen met de achterklep open. Eenmaal wakker geworden stond de hele parkeerplaats vol voor een evenement, de fans waren niet op 2 handen te tellen.

We hebben alles snel opgeruimd en zijn naar ons hostel gereden om nog even een douche mee te pikken en onze  (nu al) grootse verhalen te vertellen. Helaas nu echt afscheid moeten nemen. Het was een hele mooie tijd in het hostel, het heeft veel nieuwe vrienden opgeleverd!

Na het afscheid zijn we eerst maar eens even boodschappen gaan doen. Eten, drinken, een auxkabel, een extra koelbox en een bal! De Hazes top 100 kan aan, we zijn los!

Na ongeveer anderhalf uur rijden het busje bijgetankt. Na de donkere wegen van Collaroy en Manly was het nu mijn tijd om over de normale Australische wegen te rijden en het stokje van Jildert over te nemen.

Na ruim twee uur te hebben  gereden hebben we een kampeerplek gezocht om te lunchen. Na een rondje door een stijlvol nieuw dorpje te hebben gereden, hebben we een mooi plekje langs de weg gevonden om ons gasstel uit te testen. De hamburgers smaakte prima! Kwart over vier reden we weer verder.

Na een uur rijden hadden we trek in een bakje koffie. Met heel veel meer geluk dan wijsheid zijn we de parkeerplaats van het Morton National Park opgereden. De koffie tent was dicht, maar we konden nog wel genieten van een prachtig uitzicht! Een hele hoop groen, waarvan een stukje in de fik stond door de hitte. Sensatie! Getuigen van een bosbrandje. Jildert maakte hiervan optimaal gebruik en vertelde zijn tweede woordgrap; Het valt mee, het brand wel los.

Op de bordjes stond dat het twee kilometer lopen was naar the Two Waterfalls. Na een zware tocht kwamen we hier aan, alleen was er jammer genoeg geen water. Het is hier blijkbaar een tijd erg droog geweest.

Er schenen ook een aantal dieren rond te lopen. Vogelbekdieren gehoort, verse stront gezien van een wombat en een superb lyrebird gespot. Een mooie onverwachte stop!

Een uur later richting Kangeroo Valley gereden, dit kwamen we onderweg zomaar tegen op de borden. Even en bakkie gehaald bij het tankstation en toen genoten van de prachtige omgeving, heel vet!

Langs het dorp Nowra gereden en wat extra brood, bananen, hamburgers en bier gekocht en toen naar een camping in Bendalong. Een klein dorpje waar we onze eerste wilde kangoeroes en wombat hebben gespot.

De camping was dicht, dus hebben we maar op de parkeerplaats aan het strand de camper neergezet. Uitzicht op zee en een kangoeroe tegenover ons, ik droom! Even wat eten en dan nog een biertje doen, morgen wakker worden op een hele mooie plek!!

1. Greetje van Meerloo:
    4 maart 2016
    Ontzettend leuk te lezen en jullie te volgen, je schrijft beeldend Jacco.
    De groeten van de moeder van Jesse
  2. Seke haijma:
    4 maart 2016
    Wij (fam. van jildert) volgen jou reisverhaal ook. Ik geniet ontzettend mee. En je schrijft erg leuk. Heel veel plezier jongens. Geniet!

Groeten Seke