Dag 2. Regeldag

26 februari 2016 - Collaroy, Australië

Na een paar uurtjes op bed te hebben gelegen ging de wekker alweer. Op een kamer met 6 jonge jongens met een temperatuur van ruim 30 graden was het slapen alles behalve een succes. De bedden zijn prima, maar ik ben wel eens wakkerder geweest.

De dag kan je beter beginnen, maar ik voelde me na een douche gelukkig weer top fit! Even wat broodjes naar binnen gewerkt en nagepraat over een mooie avond, om vervolgens met de bus richting de stad te gaan. Een reis van een uur, een hele korte rit voor Australische begrippen.

Aangekomen in Sydney zijn we eerst met de groep naar de bank gegaan. Een prachtig gebouw waar we na veel gepraat een Australische bankpas kregen toegereikt. Na het bezoek aan de bank, zijn we bij een kantoor langs geweest waar we uitleg kregen over tax. Dit was niet interessant voor mij aangezien ik toch niet ga werken.

Vervolgens zijn we naar "de hemel op aarde" gelopen, een hal vol met eettentjes. Hier heb ik bij de Mac een lekkere burger gehaald en bij een broodjes zaak een grilled chicken. De grilled chicken heb ik meegenomen naar een parkje waar we heerlijk relaxed onze lunch hebben genuttigd.

Na de lunch gingen we een stukje met de bus om de zorg zaken te regelen, hierna hadden we wel genoeg geregeld voor vandaag! Hierna gingen we met de bus terug naar het hostel om even op adem te komen, lekker languit op bed gelegen.

Om 5 uur stond de laatste presentatie op het programma, de "travel talk". Ik was hiervoor stiekem in slaap gevallen, maar gelukkig werd ik op tijd weer wakker gemaakt. Het "inkakmoment" was even een minpuntje, maar de informatie was weer om te smullen. Een onwijs mooi land met veel te veel mooie plekken.

Met een zeer gezellig vijftal waarmee ik samen op een kamer zit, werd er aan de hand van de presentatie een geniaal plan geopperd; een camper huren. Het plan is er, nu de uitvoering nog.

Na de presentatie was het weer tijd om even een biertje te drinken. Heerlijk genieten en fantaseren over onze camper tour. Een aantal dames waren zo lief om voor de hele groep te koken. Na enige vertraging werden er 4 pannen couscous op tafel gezet, prima te eten.

Na het eten hebben we nog gezellig een biertje gedaan. Nu is het weer tijd om te gaan slapen. Na een paar dagen met amper slaap is het fijn om even een goede nacht te gaan maken. We worden 6:45 uur bij het ontbijt verwacht. Er staat weer een mooi programma voor ons klaar. We gaan een bezoekje brengen aan de Blue Mountains en een wildlife park. Ook gaan we in de avond lekker stappen.

Een prima, maar vermoeiende dag gehad. Een dag waarop alle belangrijke zaken nu zijn geregeld. Tijd om geen zorgen meer te hebben over dingen die geregeld moeten worden, we kunnen weer lekker door gaan met genieten!