Dag 1. Een goed begin is het halve werk!

25 februari 2016 - Collaroy, Australië

Wauw, wauw, wauw! De eerste dag is er meteen eentje voor in de boeken. Of we nu op een zuipvakantie zijn in Spanje of op reis aan de andere kant van de wereld ben ik nog niet uit..

Na een prima vliegreis zijn we in Sydney Aanbeland. Na enige controle stonden hier 2 lieftallige dames van Australian Backpackers (de organisatie die alles regelt) op ons te wachten. Eerst gingen we samen even geld pinnen om vervolgens in de bus in te stappen richting ons hostel.

Onderweg zijn we even gestopt voor een fotomomentje bij het Opera House. Eenmaal aangekomen in ons hostel werden we overspoelt met informatie. Binnen de kortste keren hadden we allen een simkaart waarmee we kosteloos gebruik kunnen maken van internet, bellen en sms'en.

Na een informatie praatje en het installeren van de simkaart hadden we even tijd voor onszelf. Op een kamer met 6 gezellige gasten werd al snel geopperd om even een biertje te gaan drinken, uiteraard een geniaal idee!

Na een paar biertjes zijn we even langs de supermarkt gegaan om in de avond bij de barbecue ook nog wat biertjes te kunnen drinken. Na het volgende informatie praatje was het tijd om aan te vallen, een heerlijke en gezellige barbecue! Ik heb nog geen kangoeroe gezien, maar ik heb al wel kangoeroe gegeten.

Na de barbecue en een borrel was het tijd om te slapen. Toch moest er eerst nog even een biertje toe gedaan worden in de stad. Na 'het laatste biertje" was het écht tijd om lekker de oogjes te gaan sluiten, maar dit liep natuurlijk weer anders dan gepland.

Onderweg richting het hostel kwamen we een aantal Nederlanders tegen die op de bus stonden te wachten, om vervolgens te gaan stappen. Een top idee! Snel de haren in de krul gedaan en richting de bus gerend, hier waren we gelukkig voor de bus vertrok aanwezig. Deze bijzondere dag leek meteen weer uit de hand te gaan lopen.

Niets was minder waard. Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming bleek er geen enkele tent meer open te zijn, behalve de dönertent. Zonder dat we veel keus hadden hebben we maar even wat te eten gehaald om vervolgens weer terug naar ons hostel te keren. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Bussen reden niet meer en taxi's wilden niet meer dan 4 personen mee nemen. Na een goed gesprek hebben we voor een zacht prijsje een taxichauffeur kunnen vinden die zo lief was om ons terug te brengen. Om 2 uur kwamen we eindelijk op onze veel te warme kamer aan, tijd om te gaan slapen. Over ruim 4 uurtjes moeten we er weer uit voor een "regel dag" in Sydney. Al met al was het vandaag een fenomenaal begin van een veelbelovende reis!