Veilig in Sydney aanbeland, het feest kan beginnen!

25 februari 2016 - Sydney, Australië

Tja, daar zit ik dan. In het vliegtuig, op weg naar een groot avontuur. Het geluk aan mijn zijde dat het vliegtuig lang niet vol zit en ik kan genieten van 2 plekken, hierdoor kan ik heerlijk comfortabel zitten.

Een relaxte plek waar ik ruim 10 uur van kan genieten. Het genieten begint meteen goed wanneer er een heerlijke Hollandse hutspot met fruit, een taartje en een stroopwafel wordt voorgeschoteld. De eerste vlucht naar Bangkok kan nu al niet meer stuk!

Beseffen doe ik het nog steeds niet, een half jaar weg van al het moois in Nederland. Een paar maanden geleden begon ik vol enthousiasme aan een nieuwe opleiding en nu vlieg ik er na een paar maanden werken opeens vandoor.

Blij door alle lieve berichten van iedereen, en blij door een top afscheid van uitzwaaiende ouders, zus, broer, broertje en oma. Super leuk hoe betrokken iedereen is. Het weggaan is lastig, maar ik weet zeker dat ik er geen spijt van ga krijgen.

Na ruim 10 uur vliegen ben ik veilig in Bangkok aangekomen. Een prima vlucht gehad, lekker uitgerust en alvast gezellig een biertje genuttigd met een aantal reisgenoten. Na een korte stop om even bij te tanken, vliegen we straks door naar Taipei.

De vlucht van Bangkok naar Taipei is voorbij gevlogen! Een " korte" vlucht van 3,5 uur is toch even andere koek. Dit keer wel klem zittende op één stoel, maar dat mocht de pret niet deren.

Veilig in Taipei aanbeland en hier na enige tijd zoeken opgehaald door een taxi die ons naar een hotel bracht. Een piekfijn hotel waar voor iedereen een tweepersoons bed klaar stond. Even lekker douchen en genieten van de rust, de vrijheid en de wifi.

Samen met m'n kamergenoot ben ik even de stad ingegaan. Een eettentje weten te vinden waar men 1 woord Engels sprak; money. Het eten stond binnen 2 minuten op tafel en na een heerlijke maaltijd lukte het ons om per gekookte minuut een euro te betalen. We hebben hierna nog even rond te gelopen door de stad en wisten ook een lekker koud Heineken biertje te scoren, wat een leven!

Na een heel fijn verblijf van 6 uur in het hotel en in de stad, was het tijd om weer naar de luchthaven te gaan voor de laatste vlucht. Een vlucht van 10 uur richting de eindbestemming Sydney. Het was bidden op een vliegtuig die niet helemaal vol zou zitten.

Het bidden is overbodig geweest. Er waren 6 stoelen vrij achterin, maar wanneer deze werden geclaimd vertelde de stewardess dat deze stoelen helaas alleen voor de crew waren bestemd. Dan maar 10 uur lang huilen..

Wat een regelrechte ramp leek te worden, werd uiteindelijk een groot succes. Na een verschrikkelijke avondmaaltijd heb ik m'n capuchon opgedaan, een nek kussentje in m'n nek gelegd, een ooglapje voor gedaan en een rustgevend muziekje aan gezet. Hierdoor heb ik heerlijk geslapen en werd ik met het ontbijt pas weer wakker. Een fantastisch ontbijt, een beter begin van de dag kon ik me niet wensen. Het bidden heeft dan toch geholpen.

Een paar uur later waren we dan eindelijk aangekomen op de eindbestemming Sydney. Hier verblijf ik de eerste week met 22 andere Nederlandse reisgenoten. Een geheel verzorgde week waarin de belangrijkste zaken worden geregeld en vervolgens iedereen zijn eigen weg in slaat.

Veilig in Sydney aanbeland, het feest kan beginnen!

1. IggsTravels:
    29 februari 2016
    Hallo!

Hopelijk verloopt mijn heenreis ook zo smooth :D
    Met welk reisbureau ben je gegaan?