Dat 151. Raily beach

24 juli 2016 - Krabi, Thailand

Vanmorgen werd ik om tien uur wakker. Na ontwaakt te zijn ben ik om half 11 gaan eten. Ik at op dezelfde plek als waar ik gister mijn ontbijt en avondeten had gescoord, een prima tentje. Het is altijd leuk dat ze je al snel weer herkennen als je terug komt. De vrouw die het restaurant beheerde was aldoor erg vrolijk en in voor een praatje. In tegenstelling tot de meeste Thaise mensen, was haar Engels erg goed.

Ik had gister met de twee Nederlandse jongens afgesproken om vandaag naar Raily beach te gaan. In het hostel kon ik ze nergens vinden, dus besloot ik om kwart voor 11 om alleen die kant op te gaan. Ik kocht een retourtje voor de boot en moest vervolgens wachten op mede reizigers. De boot vertrok pas als er tien personen waren.

Na een tijdje wachten gingen we in een erg oud houten bootje naar Raily beach. Ik zat gezellig met een Nederlands stelletje. Na een klein uurtje varen kwamen we op het eilandje aan. Voor het strand moest ik naar de andere kant van het eiland, dit was een klein kwartiertje lopen. Na de wandeling kwam ik op een prachtig plekje uit.

Na een klein stukje over het strand gelopen te hebben sloeg het weer in ene om. De golven werden hoog en de wind werd erg krachtig. Toen ik de lucht in de verte zag had ik al snel door dat het verstandig was om snel terug te gaan. Het water kwam hoog, er was weinig strand meer over. Het idee om een dagje te rusten op het strand viel in het water.

Na flink door te hebben gelopen kwam ik precies op tijd in een restaurant aan, aan de andere kant van het eiland. In het veel te luxe restaurant heb ik genoten van de wifi en een goede maaltijd onder het genot van een flinke regenbui. Aangezien de regen niet op hield bestelde ik nog een soepje en ben ik om 3 uur met de boot terug gegaan. Tijdens de terugreis had ik een erg gezellig gesprek met een Italiaanse leraar. De boot ging vanwege de golven amper vooruit.

Om 4 uur was ik terug bij het hostel. Hier ben ik snel onder de warme douche gestapt. Vervolgens heb ik weinig meer gedaan. Ik heb een lekker hapje gegeten bij m'n favoriete restaurant waar ik weer met open armen ontvangen werd. Voor de rest heb ik lekker uitgerust, iets wat op het strand niet gelukt was. Morgen vroeg vertrek ik naar de volgende bestemming, Koh Phi Phi.