Dag 152. Koh Phi Phi

25 juli 2016 - Koh Phi Phi, Thailand

Vanmorgen ging om 7 uur de wekker al. Om kwart over 7 ging ik uit bed en was het tijd om uit te checken. Hierna ging ik met een kamergenoot en een andere jongen ontbijten bij m'n favoriete plekje. Omdat we met z'n drieën waren werd het plotseling erg krap qua tijd. Ik had gelukkig op tijd m'n eten, de andere jongens vroegen maar om take away.

Om 8 uur stond er een busje voor. Deze was maar voor één persoon, de rest moest waarschijnlijk met een ander busje. Ik vond mezelf de aangewezen persoon en stapte in het busje. In de shuttle bus raakte ik in gesprek met een Duitse jongen, hier heb ik vervolgens de hele dag mee doorgebracht. Om 9 uur vertrok de ferry en om 11 uur kwamen we op het eiland aan. Een klein eiland zonder vervoersmiddelen, maar met heel veel restaurants en barretjes.

Na een stukje lopen kwam ik om half 12 bij m'n hostel aan. Het hostel bestond alleen maar uit een slaapkamer en 3 toiletten met een douche. Gelukkig is een bed en een wc/douche ook alles wat ik nodig heb. De Duitse jongen zat in een hostel op nog geen minuut lopen van de mijne vandaan. Na de spullen te hebben gedropt zijn we een hapje gaan eten.

Na de heerlijke lunch zijn we naar het vieuw point van het eiland gelopen. Het was prachtig weer vandaag. Heel erg fijn, maar het maakte de wandeling wel een stuk zwaarder. Na zo'n twintig minuten lopen kwamen we op een plek met een onwijs mooi uitzicht uit. Uitzicht op twee wateren met verschillende kleuren, met daartussen het strand. Hier hebben we een tijdje gezeten en erg genoten van wat we zagen.

Hierna zijn we naar het strand gelopen waar we de rest van de dag hebben doorgebracht. We lagen bij een beachclub met goede muziek in een schaars stukje schaduw. Om kwart voor 6 gingen we weer een hapje eten en hierna hebben we een tour voor morgen geboekt. Het was aan de dure kant, maar we wilden graag wat zien en niet alleen maar op het strand liggen.

Hierna zijn we weer terug naar het strand gelopen. De zon was net onder en het water was een heel stuk terug de zee ingegaan. De bootjes lagen opeens op het droge, dit zorgde voor mooie plaatjes. We zijn vervolgens beide naar ons hostel gegaan om even op te frissen en spraken om 8 uur af om een drankje te gaan doen. Dit was voor mij ondertussen al een hele tijd geleden. Ik voelde me goed en had wel weer eens zin in een feestje.

We hebben bij de winkel een biertje gehaald en zijn als echte backpackers met ons eigen bier naar een beachclub gegaan. Hier vond een vuurshow plaats. Het zag er spectaculair uit en het was leuk om rustig te zitten en te genieten van de show. Na ruim een uur was het wel weer leuk geweest en zijn we een stukje gaan lopen. Na een tijdje kwamen we een barretje met goede live muziek tegen. De rest van de avond hebben we hier doorgebracht.

De Duitser hield het al eerder voor gezien en ik bleef nog even zitten. Lekker genieten van een biertje en live muziek, wat wil je nog meer? Na een heerlijk dagje is het tijd om te gaan slapen, morgen staat er weer een mooi dagje op de planning.