Dag 153. Een prima dag, alleen jammer van de bewolking

26 juli 2016 - Koh Phi Phi, Thailand

Gisteravond was ik helemaal lek gestoken. Gelukkig had ik een paar biertjes gedronken waardoor het slapen wat makkelijker ging. Vanmorgen werd ik om 9 uur wakker. Om kwart over negen zat ik bij de buren aan een ontbijtje. Om 10 uur verzamelde we bij de ticketverkoop van onze tour. Met de Duitser en 6 anderen liepen we naar onze boot toe. Hier kwamen er nog 7 andere personen bij.

Om half 11 vaarde we bij de pier weg. De eerste stop was bij "Shark point". Een goede snorkel spot, maar helaas zonder haaien. Toen we hier na een half uur weer weg wilden gaan, hadden we een klein probleempje. Het anker zat vast onder een rots. Gelukkig zat super Jacco ook op de boot. Ik dook het water in en zorgde ervoor dat het anker onder de rots vandaan verwijderd werd. We konden weer veilig verder.

Na een stuk varen kwamen we om 12 uur bij Bamboo Island aan. Het scheen een nationaal park te zijn, maar er was weinig bijzonders te zien. Het was een groot strand, en dat was ook alles. Vanwege het bewolkte weer vandaag (met af en toe wat spetters), was er weinig te beleven. Na een uur op het strand geweest te zijn gingen we gelukkig weer door.

Terug in de boot kregen we een hapje te eten. Ik had geluk dat niet iedereen hoefde waardoor ik een extra maaltijd kon nuttigen. Na een stukje varen kwamen we op Monkey beach aan. Een mooi strandje met wel geteld 1 aap. Ik heb hier lekker op de schommel gezeten en heb vanaf deze plek de aap aandachtig bestudeerd.

De volgende plek was Maya beach. Het was een prachtig plekje, alleen door het weer was het niet echt relaxed om even op het strand te liggen. Ondanks dit heb ik even een duik genomen en op m'n handdoekje gelegen. Het was weer wachten tot we verder gingen, dit duurde erg lang. Het waren allemaal mooie plekken, maar vanwege het weer was het niet echt fijn om lang op de plekken te blijven.

Hierna was het weer tijd om te snorkelen en langs een paar mooie plekjes te varen. Om half 7 kwamen we weer terug op het eiland. Hier zijn we een hapje gaan eten en heb ik een bus/ferry ticket voor morgen geboekt. Ik heb besloten om naar Koh Tao te gaan. Dit is weer een lange reis waar een nacht ferry aan te pas komt.

Om 8 uur was ik terug in m'n hostel. Hier heb ik gedoucht en een hostel geboekt voor in Koh Tao. Om 9 uur had ik weer met de Duitse jongen afgesproken om wat te gaan drinken. We gingen eerst naar een kroeg waar we een emmer drank bestelde. Hier kwamen we drie mensen tegen die ik in Krabi al had ontmoet. Samen gingen we naar een andere bar en vervolgens naar het strand. Hier werd flink gedanst en was er een erg gezellig feest gaande. Na een prima avond kwam ik om tien voor half drie weer thuis. Al metal een prima dagje!