Dag 154. Na regen komt zonneschijn

27 juli 2016 - Suratthani, Thailand, Thailand

Gister ben ik na het stappen wakker gebleven om Ajax te volgen. Dit grapje zorgde er voor dat ik om 4 uur pas ging slapen. Ondanks dit werd ik om 10 uur weer wakker en voelde ik me top fit. Ik ging ontbijten bij de buurman waar toevalligerwijs m'n Duitse vriend ook al zat. We hebben rustig een hapje gegeten en nagepraat over een geslaagde avond.

Na het ontbijt was het tijd om uit te checken. Ik kon m'n spullen droppen bij de plek waar ik m'n bus/ferry ticket voor Koh Tao had gekocht. Hierna ben ik naar het strand gegaan. Na een paar minuten op het strand te hebben gelegen begon het keihard te regenen. Gelukkig zaten we bij een beachclub waar we konden schuilen. Het was een flinke bui, maar het hield na een half uur gelukkig op.

Het spetterde nog wel, maar dat hield ons niet tegen om even een balletje te trappen. De Duitse jongen had een bal gevonden, hier was ik erg blij mee. Na wat hooghouden hadden we een leuke uitdaging gevonden. Er stond een paal met daarboven een plateau. Op het plateau stonden twee emmers. Het was de uitdaging om de emmers er van af te schieten. Het zag er in theorie makkelijker uit dan in praktijk.

Door de regen bleef het zand aan de al niet zo fijne bal plakken. Dit zorgde ervoor dat de voeten het zwaar te voortduren kregen. Ondanks wat wondjes voetbalde ik graag door. Het was onwijs lang geleden en het was erg lekker om even wat te doen. Na lang oefenen lukte het uiteindelijk om de emmers op de grond te krijgen. Het was lekker warm en de zon begon ook tevoorschijn te komen. Dit zorgde voor een flinke zweet partij.

M'n Duitse maat ging er na het voetballen vandoor. Hij had een ferry eerder en vloog later vandaag naar het noorden. Toen de Duitser weg was, klaarde het weer enorm op. Na regen komt zonneschijn en hier heb ik onwijs van genoten. Ik ben lekker in de zon gaan liggen, even helemaal niks doen. Na een fijn bezoekje aan het strand was het om tien voor twee tijd om te gaan.

Ik ben lekker gaan lunchen en heb vervolgens wat eten en drinken voor de bus/ferry reis gekocht. Ik pikte m'n spullen op en ben naar de ferry gelopen. Om 3 uur zat ik op de boot naar Krabi die om half 4 vertrok. Omdat ik mooi op tijd was kon ik bij de nooduitgang zitten met een hoop ruimte. Om half 6 kwam ik in Krabi aan en werd ik met een shuttlebus naar het busstation gebracht. Ik was kwart voor 6 bij het busstation waar om half 7 de bus vertrok. Ik zat op een prima plekje helemaal voorin.

9 uur kwam ik bij de ferry aan. Hij vertrekt om 11 uur dus ik ging ik eerst een hapje eten en gebruik maken van de wifi. De nacht ferry bestaat uit allemaal kleine bedjes, eigenlijk gewoon een hoop matrasjes naast elkaar. Precies genoeg om je spullen op kwijt te kunnen, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan vannacht..