Dag 155. Koh Tao

28 juli 2016 - Koh Tao, Thailand

Het was vannacht erg knus op de boot. De matrasjes waren erg smal waardoor je bij elke beweging de persoon naast je lastig viel. Ik had het geluk dat ik naast een gezellige en knappe Netherlandse sport juffrouw lag. We hebben een uur lang gepraat en besloten vervolgens om 12 uur om te gaan slapen. Dit ging stukken beter dan verwacht. Ik sliep alles behalve vast, maar heb wel wat uurtjes slaap meegepikt.

Om kwart over 6 nam de snelheid van de boot af en werd ik wakker. Het eiland was in zicht en om half 7 was de bestemming bereikt. Na even zoeken kwam ik tien minuten later bij m'n hostel aan. Deze was gesloten, dus besloot ik even een rondje te lopen. Bijna alles was nog dicht. Toen ik een tentje tegenkwam die open was ben ik hier gaan ontbijten. Ik nam rustig de tijd, de receptie van m'n hostel ging pas kwart voor 9 open.

Ik heb nog een uur voor m'n hostel zitten wachten. Toen de receptie open ging heb ik hier m'n spullen gedumpt, ik kon nog niet inchecken. Ik werd wel erg goed geholpen en kreeg een kaart van het eiland waarbij de dame bij de receptie de bezienswaardigheden vertelde en aanvinkte op de kaart. Hierna heb ik bij de buurman een scooter gehuurd en ging ik op pad. Het was voor de andere mensen nog vroeg, hierdoor was het lekker rustig.

Na een stuk rijden kwam ik bij een vieuw point aan. Hier moest ik vervolgens nog een lastig parcours afleggen om de berg op te komen. Het was vanwege het mooie weer en het lastig begaanbare pad een pittige wandeling na twintig minuten was ik op de top. Op de terugweg ging ik er en toe een zijpad in en kwam ik op plekken met mooie uitzichten.

De terugweg was een stuk lastiger. Het was stijl en erg glad, op slippers een flinke uitdaging. Tijdens de tocht was ik niemand anders tegengekomen. Het was onwijs stil, je hoorde alleen af en toe het geritsel van een eekhoorn. Het was een prima wandeling die voor een hoop gezweet zorgde.

Na me te hebben uitgesloofd reed ik naar een strand toe. Hier heb ik alleen even gekeken aangezien me een ander strand werd aanbevolen. Na een kort bezoek ben ik naar het andere strand gereden, dit was een goede keus. Je moest er wel betalen, maar voor een paar euro kreeg je een drankje en een bedje met een parasol. Het weer was heerlijk en het was super rustig.

Ik lag om kwart voor 11 op het strand. Na een mooie ochtend sloeg het weer een uur later helemaal om. Het begon te regenen, gelukkig lag ik droog onder m'n parasol. Na ruim een uur besloot ik om wat te gaan eten. Dit was in een restaurant met een prachtig uitzicht over het strand en de zee. Na een heerlijke maaltijd was het na twee uur lang regen gelukkig weer droog.

Het was nog bewolkt en ik had het wel weer gezien op het strand. Ik ben weer een stuk gaan rijden naar een ander vieuw point. Ook hier was het weer lastig om omhoog te komen, maar gelukkig was het maar 500 meter. Boven kon ik weer genieten van een geweldig uitzicht. Net als in Koh Phi Phi was er een plek met links en rechts twee verschillende wateren. Ik ben lekker op een rots gaan zitten om blij te worden van een verfrissende wind en een mooi uitzicht.

Hierna heb ik nog een aantal stranden bezocht en een paar mooie uitzichten meegepikt. Ik had in een dag tijd de hoogte punten van dit prachtige eiland gezien. Om 4 uur kwam ik weer bij m'n hostel. Hier heb ik ingecheckt, ben ik gaan douchen en heb ik lekker even rustig op bed gelegen.

Om kwart voor 7 heb ik m'n scooter teruggebracht en ben ik een hapje gaan eten. Ik at bij de sportbar tegenover het hostel, hier kreeg ik een gratis drankje en tien procent korting. Het eten was ook nog eens uitstekend, niks mis mee. Hierna ben ik een rondje gaan lopen en om 8 uur lag ik uitgeteld op bed. Tijd om na een drukke dag met veel bezienswaardigheden even wat bij te slapen.