Dag 156. Achter de wolken schijnt de zon

30 juli 2016 - Koh Tao, Thailand

Afgelopen nacht heb ik onwijs goed geslapen, na 12 uurtjes de oogjes dicht te hebben gehad werd ik om 9 uur wakker. Toen ik uit het raam keek zag het er buiten alles behalve aantrekkelijk uit, het miezerde lichtjes. Aangezien ik toch geen plannen had voor vandaag bleef ik lekker tot 11 uur in m'n bedje liggen. Na flink uitgerust te zijn was het tijd voor een ontbijtje.

Na het ontbijt besloot ik om een ticket naar Koh Phangan te boeken. Ik heb gister het hele eiland met m'n scooter al verkend, dus na een rustig dagje vandaag was het morgen weer tijd voor een nieuw eiland. Het weer was als aardig opgeknapt. Ik trok m'n zwembroek aan en liep naar het strand, dit was zo'n 10 minuten van m'n hostel. Op het strand gooide ik m'n handdoek op de eerste de beste plek neer en ben ik lekker gaan liggen.

Na een tijdje liep ik even een stukje over het strand en ontdekte ik een veel betere plek, een beachclub met goede muziek en heerlijke bedjes. Er was nog een bedje vrij. Ik rende snel naar m'n spullen om vervolgens een bedje te bemachtigen. Het weer was perfect voor een dagje strand. Het was bewolkt en achter de wolken scheen de zon. Dit is veel beter dan alleen maar felle zon, dat is veel te warm.

Het waren plekken met drie bedjes naast elkaar. Ik lag toevalligerwijs naast twee Nederlanders. Hier heb ik een erg gezellige dag mee gehad. Aangezien ze niet wisten hoe oud ik was ging het er weer eens over dat er zoveel jonge mensen waren, dit vertellen bijna alle mensen waarmee ik een praatje maak. Ik kon m'n lachen niet inhouden en toen ik er een uur later op terug kwam dat ik ook zo'n jong jochie was, ging ik weer helemaal stuk. De gezichtsuitdrukkingen blijven hilarisch om te zien wanneer ik m'n leeftijd vertel.

Ik heb tot 7 uur heerlijk op een bedje gelegen. Hierna begon de wind wat frisjes te worden en was het tijd om terug te keren naar m'n hostel. Hier was het tijd voor een douche en tijd om me even op te maken, om 8 uur ging ik er alweer vandoor. Er had gister iemand op Facebook een oproep geplaatst om wat te drinken. Ik had gereageerd dat ik vanavond wel tijd had, dit deden twee andere ook. Uiteindelijk waren we met een gezelschap van vier personen, en zonder de gene die de oproep had geplaatst.

We spraken af bij een restaurant. Hier zaten de Friese dames Anna en Fimke-Anna samen met de Brabantse Bart al klaar om wat te gaan eten. Het was ondertussen al kwart voor 8 en ik had ook wel trek in een hapje en een drankje. Na een heerlijke maaltijd gingen we het strand op voor een vuurshow, dit doen ze blijkbaar op elk eiland. Bij de vuurshow hadden we het geluk dat het nog happy hour was.

Vervolgens gingen we naar een andere bar. Hier zaten we erg relaxed op en zitzak en ook hier was een vuurshow. Na een paar drankjes hadden we wel genoeg van de shows en maakte we onze eigen show. De dames dachten Bart en mij wel even in te maken met een potje beerpong. We steelde uiteraard de show en showde de dames hoe het spelletje werkte. Nadat ze de traantjes hadden gedroogd gingen we naar het echte feest toe.

Dit was een tentje aan het strand waar alle danspasjes weer uit de hoge hoed werden getoverd. Helaas was het feest al om twee uur af. Hierdoor lieten we de pret niet deren. We organiseerde onze eigen afterparty op het strand. Na Bart en Anna kwijt te zijn geraakt had ik nog een hoop lol met Fimke-Anna. Na een onwijs gezellige avond kwam ik om 6 uur weer in m'n hostel aan. Het werd al licht en over iets meer dan twee uur gaat de wekker alweer, maar het was wel een heerlijk avondje!