Dag 157. Chillup bar

30 juli 2016 - Koh Phangan, Thailand

Na iets meer dan 2 uur geslapen te hebben ging om kwart over 8 de wekker. Door de hele korte nacht en een hele lange nacht was ik zeker nog niet nuchter. Ik ging lekker even ontbijten en ik moest vervolgens uitchecken en naar de ferry toe. De ferry zou om 10 uur vertrekken en ik moest er om half 10 zijn. Gelukkig was ik er wat later, de ferry van 10 uur ging pas om half 11.

Het was een grote en luxe ferry. Het was prachtig weer, ik heb het eerste uur van de boottocht lekker in de zon gelegen. Met een windje er bij was dit prima te vertoeven. Na een uur werd het bewolkt en fris. De koude wind was ook erg lekker om een beetje wakker te worden. Na een boottochtje van nog geen twee uur kwam ik om 12:20 uur in de regen op Koh Pangan aan.

Na een minuutje regen was het gelukkig weer droog. Ik sprong achterop de scooter en de taxi bracht me maar m'n hostel. Bij m'n hostel aangekomen stond de muziek aan maar was er geen mens. De receptie was dicht en er waren ook geen andere backpackers te zien. Er kwam al snel een Franse jongen aan die vertelde dat de eigenaars om twee uur terug zouden zijn. Ook wist hij me de wifi code te vertellen.

Ik ben lekker in een hangmat gaan liggen chillen. Om twee uur was er nog steeds niemand en ben ik een hapje gaan eten. Op twee minuten lopen was een hele fijne bar, de Chillup bar. Een bar met lekkere muziek, een mooi uitzicht en heerlijke zitzakken. En heel fijn plekje om even rustig te zitten en het eten was ook nog eens erg smaakvol.

Om 3 uur was ik weer terug bij het hostel en kon ik inchecken. Het duurde even voor dat ze er waren, maar de Franstalige Belgische eigenaars waren erg aardig. Na een bedje te hebben uitgezocht heb ik m'n was weggebracht en heb ik een ticket naar Bangkok geboekt. Hierna ben ik lekker gaan genieten van het zwembad, dit was een hele tijd geleden.

Om 5 uur ben ik weer naar de Chillup bar gegaan. Hier heb ik heerlijk zitten relaxen op een zitzak. Ik heb hier na twee uur wat eten besteld en ben er de hele avond gebleven. Om 9 uur was het tijd om terug te gaan. Na een douche ga ik vast en zeker weer heerlijk slapen.