Dag 158. Koh Pagnan

31 juli 2016 - Koh Phangan, Thailand

Toen ik gisteravond terug kwam van de Chillup bar, was de moeder van de eigenaar er ook. De Belgische vrouw sprak Nederlands, we hadden een erg gezellig gesprek samen. Toen ik m'n kamer binnen kwam was ik de redder in nood. De twee vrouwelijke kamergenoten waren gek aan het worden, er zat een spin in de badkamer. Ik kwam precies op tijd en verwijderde de spin.

Ik was weer lekker vroeg gaan slapen en werd ook weer redelijk op tijd wakker. Om half tien ging ik er uit en was het tijd voor een ontbijtje. Het tentje waar ik naar binnen liep was eigenlijk dicht en de mensen stonden op het punt om te vertrekken vanwege een rustige periode en de vakantie van de kinderen. Toch wilden deze super lieve mensen een ontbijtje voor me verzorgen. Toen ik een paar happen op had vertrokken ze en lieten ze me alleen in het restaurant achter. Super mooi om te zien hoe ze je vertrouwen.

Toen ik terug kwam ben ik lekker gaan douchen en heb ik een scooter gehuurd. Het was een prachtige dag vandaag. Een lekker temperatuurtje en een blauwe lucht, de mooiste dag tot nu toe hier in Thailand. Ik ben lekker gaan rijden en de eerste stop was bij Secret beach. Zo secret was dit plekje niet. Het was een mooi strand, maar niet erg bijzonder.

Hierna heb ik 3 vieuw point barren bezocht. Het waren allemaal mooie plekjes en het uitzicht werd per bar beter. Vooral bij de laatste bar was het genieten. Een bar met 360 graden uitzicht. Ik keek meer op de zee met een eilandje waar een strook zand vanaf het strand heen liep. Hierna ben ik naar datzelfde strand gegaan en heb ik lekker een hapje gegeten.

Het eiland is wat groter dan de andere eilanden. Het is erg heuvelachtig en het heeft veel slechte wegen. Na een stuk rijden kwam ik om half 3 weer in m'n hostel aan. Hier ben ik lekker het zwembad ingedoken. Toen ik op een strandstoel wilden gaan zitten kwam ik er achter dat ik na m'n bezoekje aan het ziekenhuis gelukkig weer wat ben aangekomen. Ik zakte keihard door de stoel heen. Gelukkig gebeurde dit vaker volgens de eigenaar.

Hierna ben ik lekker op een bedje gaan liggen en had ik toen ik omhoog keek prachtig uitzicht. Palmboompjes met een strak blauwe lucht er achter. Tot kwart over vijf heb ik lekker liggen chillen. Hierna ben ik weer op scooter gestapt om een stukje te rijden. Na een tijdje ben ik naar een plek gereden om de zonsondergang te bekijken. Een bar op een hoog gelegen plek, een prima plekje!

Ik heb lekker een uur gezeten en genoten van het uitzicht. Hierna ben ik terug gegaan en ging ik een hapje eten. Zoals ik de lieve mensen vanmorgen had beloofd, deed ik dit op dezelfde plek als waar ik ontbeten had. De man was erg blij en vertelde hoe leuk z'n dag was en hoe blij de kinderen waren. Het eten was ook nog eens prima, een heel fijn tentje. Na het dinner sprak ik af dat ik morgen weer terug kwam voor het ontbijt.

Terug in het hostel gingen m'n twee Engelse kamergenoten net weg. Ze gingen wat drinken en vervolgens uit. Toen ze vroegen of ik ook kwam kon ik geen nee zeggen. Het is rustig op het eiland, ik ben benieuwd hoe goed het feestje wordt. Morgen staat er een lange reis terug naar Bangkok op het programma.