Dag 159. Poolen met locals

1 augustus 2016 - Surat Thani, Thailand

Gister stapte ik 5 voor 10 op de scooter. Ik ging naar een feest waar de Engelse kamergenootjes ook zouden zijn. Voor tien uur was het gratis entree, maar omdat ik eerst te ver was gereden kwam ik om 1 minuut over 10 aan. Er kwamen mensen terug lopen met de mededeling dat het weinig aan was. Ik besloot om even een stukje te gaan rijden op zoek naar een ander plekje.

Na een paar kilometer kwam ik op een bar straat uit waar alle lokale dames begonnen te schreeuwen om je naar binnen te krijgen. Uiteindelijk stopte ik bij een barretje waar een hoop locals en een paar toeristen zaten. Ik heb gezellig met de locals een drankje gedaan. Een paar spraken Engels en die vertaalde alles voor de anderen. Toen ik een potje ging poolen wilde de locals vervolgens allemaal een potje tegen me verliezen. Erg gezellig!

Om kwart voor 12 besloot ik om toch naar het feest te gaan. Het was een super leuke locatie. Het was een soort overdekt vlot die op de zee lag. Tijdens het feesten voelde je het "vlot" regelmatig heen en weer gaan, erg grappig. De schoenen gingen meteen uit, ik liep lekker de hele avond op m'n blote voeten rond. Het was erg gezellig en ik heb weer een hoop nieuwe vrienden gemaakt. Na een bezoekje aan de 7eleven voor een chipje en een cola, kwam ik om kwart over 4 weer bij het hostel aan.

Vanmorgen ben ik om 10 uur gaan ontbijten. Ik merkte dat de nacht niet erg lang was geweest en was daardoor erg moe. Na even in de zon te hebben gelegen werd ik om tien over 12 door een taxi opgehaald. Deze bracht me naar de ferry die om kwart voor 1 begon te varen. Hiervoor heb ik bij een kraampje nog een lunch mee kunnen pikken. Dit was het begin van een lange reis naar Bangkok. Hier verblijf ik een dagje om vervolgens naar het Noorden toe te gaan.

Op de boot ben ik lekker van de zon gaan genieten. Na een uurtje besloot ik maar om naar binnen te gaan om ervoor te zorgen dat ik niet keihard zou verbranden. Binnen heb ik lekker even m'n oogjes dicht gedaan. Half 4 kwamen we weer aan land en kon ik meteen de bus in. Een prima plekje bij de nooduitgang met veel beenruimte. Om 10 voor 5 werd ik bij een busstation afgezet waar ik later met een andere bus weer verder ga. Hier scoorde ik een bakje noodles en een sandwich als avondeten.

Nu is het wachten tot half 8 voordat we de reis naar Bangkok vervolgen.