Dag 160. Terug in Bangkok

2 augustus 2016 - Bangkok, Thailand

Gister zijn we om half 8 gaan rijden. Ik zat beneden in de bus met een Oostenrijker en twee Italianen. Er was aan één kant een bank die ik veroverd had en waar ik languit op kon liggen, zo zou ik die busrit wel volhouden. Helaas kwamen er drie kwartier later een hele hoop mensen bij waardoor de bus vol raakte en ik de bank moest delen. Nu zaten we met z'n vieren op de bank en was het opeens niet meer zo'n fijn plekje.

Na een paar uurtjes rijden hadden we om 1 uur een tussenstop van 40 minuten. Het slapen wilde nog niet echt lukken. Omdat we een tijdje moesten wachten bestelde ik maar een maaltijd, die overigens erg goed smaakte. In het tweede deel van de busrit heb ik gelukkig wel wat slaap mee kunnen pikken, ondanks het twintig keer veranderen van houding.

Om ruim 7 uur kwamen we in Bangkok aan. Ondanks dat ik een paar uurtjes had uitgerust, was ik erg moe na een reis van 19(!) uur. Het hostel was gelukkig maar tien minuten lopen. Hier kwam ik om tien voor half acht aan en heb ik m'n spullen gedumpt. Hierna ben ik naar Khao san road gelopen om te ontbijten. Dit was maar een paar minuten van het hostel af.

De drukste straat van Thailand was in de vroege morgen nog erg stil. De eerste kraampjes werden opgezet en de eerste restaurants waren net open. Om half 8 zat ik in een tentje om te ontbijten. Op de tv begon op hetzelfde tijdstip de voetbalwedstrijd tussen Liverpool en AS Roma. Ik heb hier een lekker hapje gegeten en de hele wedstrijd gekeken.

Het was ondertussen weer tijd om m'n veel te lange baard in te korten. Ik had gegoogled naar een barber, maar deze was nog duurder dan de Nederlandse kapper. Vlakbij m'n hostel zat ook een kapper. Hier heb ik voor een heel goedkoop prijsje het baardje en de zijkant van m'n haar kort laten wieken. Voor en na het bezoekje aan de kapper was weer een wereld van verschil.

Om tien voor 11 was ik weer in m'n hostel waar ik tot 12 uur moest wachten voor dat ik in kon checken. Eigenlijk is het meer een hotel dan een hostel. Ik heb een eenpersoonskamer waar behalve een bed en een ventilator niks is, maar toch. Verder heeft het hotel een prima locatie en heeft het nog een mooi zwembad ook. Na het inchecken ben ik hier lekker ingedoken.

Tussen het zwemmen door heb ik een hapje gegeten. En na een tijdje ben ik onder de douche gestapt. Hierna ben ik even op bed gaan liggen, ik was toch wel erg moe.
Na ruim uurtje geslapen te hebben was het etenstijd. Hierna ben ik lekker gaan relaxen. Ik had vernomen dat Maarten ook in Bangkok was. Maarten was een maat die ik de eerste week van Australië had leren kennen. We spraken af op Khao san road en hadden samen een heerlijk avondje. Om 1 uur kwam ik weer terug in m'n hostel en was het tijd om te slapen.