Dag 161. Nieuw reisgezelschap

4 augustus 2016 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen werd ik om 10 uur wakker. Ik was gister onwijs moe en het idee was om even een klein biertje te doen en op tijd naar bed te gaan. Dit liep natuurlijk weer anders. Het was onwijs gezellig samen met Maarten. De biertjes van 0,62 liter gingen prima naar binnen en de sfeer zat er goed in. Heerlijk bijgepraat en teruggekeken op onze tijd in Australië. Dat het erg gezellig was, was vandaag helaas goed te merken. Ik heb weinig last van katers tijdens m'n reis, maar vandaag kwam ik er weer achter hoe het ook alweer voelt.

Na wakker te zijn geworden heb ik met pijn en moeite een ontbijtje genuttigd. Hierna heb ik onwijs lang onder de douche gestaan en ben ik lekker wakker geworden. Om 12 uur stond de shuttle bus voor. Ik ging naar het vliegveld om Marlou op te halen. Marlou ken ik van een avondje stappen in Nederland. Na een tijdje reizen zijn we opeens weer in contact gekomen. Dit was erg gezellig en het klikte prima. Marlou gaat een paar weekjes naar Thailand en vervolgens een half jaar naar Australië om te studeren. We hebben besloten om een paar dagen samen te reizen.

Ik was kwart voor 1 op het vliegveld en heb daar anderhalf uur gewacht. Marlou was al een half uur naar mij aan het zoeken, ik stond blijkbaar bij de verkeerde uitgang. We hebben de taxi naar het hotel gepakt en zijn hier lekker gaan chillen, we waren beide erg moe. Om half 6 heb ik uitgecheckt en zijn we naar Khao san road gelopen om een hapje te eten. Toen ik om "no spicy" vroeg werd ik keihard genegeerd. Toen ik eenmaal een hap genomen had zweette ik me helemaal kapot.

We zijn hierna terug naar het hotel gegaan om onze spullen te pakken. Met veel geluk hadden we het busstation precies op tijd gevonden. We waren de laatste die inceckte, maar we moesten vervolgens wel nog een uur wachten op de bus. Eenmaal in de bus was alles prima geregeld. We kregen een kleedje, koekjes, water en er was ook een gratis maaltijd en taxi geregeld.

Het lukte jammer genoeg niet om te slapen. Om kwart over 1 hadden we een tussenstop en at ik een paar hapjes reist met kip. Hierna heb ik gelukkig een heel klein beetje kunnen slapen. Het voordeel was dat als ik wakker was, ik iemand had om tegen aan te praten. Om half 8 kwamen we doodmoe in Chang Mai aan. De taxi bracht ons naar het hotel waar we om tien voor 8 arriveerde.