Dag 150. Krabi

23 juli 2016 - Krabi, Thailand

Gister werd ik om 10 over half 5 met de taxi opgehaald van het reisbureau. In de taxi zaten al 3 andere personen, twee daarvan gingen ook naar Krabi. De chauffeur bracht ons naar het busstation en regelde onze tickets. We waren er alle drie heilig van overtuigd dat de bus om 7 uur zou vertrekken. Maar toen we er om 6 uur in zaten, begon hij tien minuten later al te rijden. Geen idee waarom, maar nu we er toch al inzaten was het geen probleem.

Ik kreeg netjes een dekentje, een flesje water en een broodje toegediend. Het broodje was het avond eten, ik was blij dat ik al een hapje genuttigd had. De bus was prima. Ik had genoeg beenruimte en had zelfs twee plekken voor mij alleen. Een hele fijne bus om in te zitten, maar slapen blijft toch een ander verhaal. Ik heb lekker m'n oogjes dicht kunnen houden, maar echt slapen kwam er helaas niet van.

Gelukkig ging de tijd evengoed redelijk snel. Na 14 uur in de bus te hebben gezeten, kwam ik om 8 uur in Krabi aan. Hier werd ik met een shuttle busje naar m'n hostel gebracht. Om half 9 was ik in m'n hostel, ik had het geluk dat ik meteen m'n kamer in kon. Ik ben lekker op bed gaan liggen, even m'n mobiel checken en tot rust komen. Om kwart voor 11 ben ik gaan ontbijten.

Tijdens een ontbijtje bedacht ik om een scooter te gaan huren. Tijdens het huren (bij de receptie van het hostel) was een andere jongen aan het kijken wat hij vandaag ging doen. Ik maakte een praatje met hem en sprak af om samen de scooter te pakken. Na een tijdje kwam ik er achter dat hij ook Nederlands was. Samen met een vriend van hem zijn we op de scooter gestapt.

De jongens waren vroeg uit bed gegaan en hadden trek in een lunch. Ik at een hapje mee en vervolgens zijn we lekker gaan toeren. We gingen naar een tempel die op een grote hoogte gelegen was. De 1260 treden leken ons niet heel zwaar, maar we piekte al snel anders. In 35 graden een veel te stijle trap oplopen was geen makkelijke opgave. Het begin ging nog wel, maar er werden al snel pauzes ingelast.

Na vijf maanden niet gesport te hebben en na net weer op de been te zijn, merkte ik dat m'n conditie niet optimaal was. Ik was overigens niet de enige, de mensen die de trap op waren gegaan hadden er allen onderweg veel spijt van. Overal hoorde je de mensen zeuren, maar boven aan de trap was het uitzicht gelukkig erg mooi. Na 20 minuten bijkomen kon ik hier vervolgens gelukkig erg van genieten.

Na het genieten van het uitzicht moesten we helaas ook alle trappen weer naar beneden lopen. Boven aangekomen kon ik zwemmen in m'n eigen zweet. Na opgedroogd te zijn, was dit beneden aangekomen weer hetzelfde verhaal. Toch geeft het een erg fijn gevoel om je lekker even uit te sloven, als het uitsloven er op zit tenminste.

Vervolgens hebben we de scooter weer gepakt en zijn we zonder idee een kant opgereden. We hadden zin om te zwemmen. Na een kwartier op de snelweg te hebben gereden besloten we toch maar om de weg terug te gaan. Lekker even uitwaaien op de scooter was overigens erg fijn. We zijn vervolgens de bordjes naar het strand gaan volgen.

Na een flink stuk rijden hadden we een strandje gevonden. Hier hebben we heerlijk even in het water gedobberd. Na een lange dag kwamen we om kwart voor 6 weer terug bij het hostel. Hier ben ik gaan douchen en heb ik vervolgens een restaurant opgezocht. De dichtstbijzijnde, ik was best moe en had even zin om rustig ergens te zitten.

Aan de maaltijd had ik niet genoeg. Sommige doen een kroegentocht op hun zaterdagavond, ik deed dit op een andere manier en ging vrolijk door naar het volgende restaurant. Na hier ook heerlijk te hebben gegeten zat m'n buikje vol. Terug bij het hostel heb ik de boot naar het eiland Koh Phi Phi geboekt voor maandag. Hier verdiende ik een gratis drankje mee in de bar van het hostel. Na deze te hebben opgedronken, ben ik lekker op bed gaan liggen.

Het was een hele lange dag. Ik ben erg moe en ga morgen lekker een dagje rusten op het strand.

1. Mama:
    23 juli 2016
    Zo Jacco. Vandaag je 150ste reisverslag....Je hebt weer van alles beleefd de afgelopen tijd. Gelukkig knap je lekker op een probeer je weer wat aan je conditie te doen. Geniet lekker van je laatste weken van je onvergetelijke reiservaringen. Groetjes, mama