Dag 149. Golden mountain

22 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Ik was vanmorgen lekker op tijd wakker, ik voelde me top fit! Ik ben nog lekker even blijven liggen om vervolgens uit te checken. Om kwart voor 11 ben ik gaan ontbijten. Net als gister een stevig ontbijtje, zodat ik er voorlopig weer tegenaan kon. Hierna heb ik m'n tas opgehaald en ben ik met de Taxi naar Koh san road gegaan. Vanaf hier vertrekt m'n bus later vandaag.

De taxi duurde aardig lang. Vorige keer ging ik achter op de scooter, dan race je overal tussendoor. Maar met een flinke backpack is dat niet zo fijn. Bij de Koh san road aangekomen te zijn was het veel te lang zoeken naar het reisbureau. Na een tijdje kwam ik er gelukkig achter dat ik de vorige keer van de andere kant kwam. Na veel te veel lopen kon ik m'n tas bij het reisbureau dumpen.

Ik vroeg hier wat er te doen was in de buurt. Ik kreeg de tip om naar de Golden mountain tempel te gaan. Na een kwartiertje lopen kwam ik op de bestemming aan. Ik moest een aantal treden omhoog waar ik vervolgens een prima uitzicht over de stad had. De tempel zelf was niet heel bijzonder, na al veel tempels gezien te hebben lijken ze allemaal op elkaar.

Op de terugweg ben ik nog even langs een andere tempel gelopen en heb ik een ijsje gehaald bij de MacDonalds. Hierna ging ik weer terug naar het reisbureau. Ik had nog genoeg tijd voordat de bus vertrok en vond dat ik wel een massage had verdiend. Dit wordt hier elke tien meter aangeboden, dus ik liep de deur uit en kon meteen lekker gaan genieten.

Bij de masseur werd ik mee genomen naar zolder waar een hele hoop matjes op de grond lagen zodat er veel mensen tegelijkertijd tijd gemasseerd konden worden. De beste man die de massage gaf kon geen medelijden, er werd aan alle kanten aan me getrokken. Ik wist niet eerder dat ik zo lenig kon zijn.

Hierna ben ik even gaan lunchen. Ik krijg in de bus ook een maaltijd, maar daar verwacht ik maar niet te veel van. Een omeletje gaat er altijd wel in. Ik heb ook nog wat eten en drinken gescoord voor de lange busreis. De bus zelf vertrekt om 7 uur naar Krabi en komt er volgens planning 12 uur later aan. Ik word om half 5 al opgehaald bij het reisbureau. Nu nog even wachten en gebruik maken van de wifi om me straks een hele tijd te gaan vervelen.