Dag 148. Fietsen door Bangkok

21 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Afgelopen nacht had ik ongelofelijk lekker geslapen. Een heerlijk bedje en tussendoor niet wakker worden gemaakt. Ik was om 11 uur klaar wakker en ging lekker ontbijten. Ik had al m'n spullen al bij me zodat ik daarna meteen door kon. Na een uitgebreid ontbijt gegeten te hebben en wat zonnebrand te hebben gekocht, zat ik om kwart voor 12 in de trein. Ongeveer een half uur later was ik bij het dichtstbijzijndste treinstation in de buurt van de tour.

De tour startte om 1 uur en het was ruim twee kilometer lopen. Ik had genoeg tijd dus ging ik lekker aan de wandel. In het kantoor van Co van Kessel (de touroperator) zat het vol met Nederlanders. Ben je lekker op vakantie, pak je alsnog de fiets. De groepen bestonden uit 16 personen en twee gidsen. Alle 16 personen uit onze groep waren Nederlands en de Thaise gidsen wisten ook heel wat Nederlandse woordjes en zinnen. Erg gezellig!

We begonnen de fietstocht bij een Chinese tempel. Dit was de enige Chinese tempel in Bangkok. Vervolgens reden we over kleine en smalle wegen langs plekken waar alleen maar locals waren. Na een stukje door het drukke China town gingen we met de boot naar de andere kant van het water. Hier bezochten we een lokale markt, waar net als bijna op alle plekken vandaag geen toerist te zien was. De gidsen hadden wat lokale hapjes gescoord die prima te eten waren.

Hierna bezochten we weer een tempel met een gigantisch Buddha beeld. Na het bezoek aan de tempel hadden we een boottochtje over het kanaal. Het was leuk om te zien hoe mensen aan het water leven. De meeste huizen stonden op instorten en sporadisch stond er zo nu en dan eens een kast van een huis tussen. Een boottochtje tussen het fietsen door was sowieso even fijn, frisse lucht en lekker niks doen.

Na het uitrusten fietste we een groot stuk tussen de palmbomen, bananenbomen en allerlei andere gekke bomen. Hierna was het tijd voor eten om vervolgens weer met de boot terug te gaan. Het was een erg leuke en gezellige tour die je op plekken bracht waar je normaal nooit zou komen. Het fietste in de hitte was ook een lekkere manier om even bezig te zijn. Gelukkig was er vandaag weinig zon.

Terug op kantoor moest ik eerst weer ruim 2 kilometer lopen naar het treinstation. Nu was het toch iets zwaarder dan op de heenweg. Na wat reizen kwam ik om half 8 weer terug in het hostel. Ik kon goed merken dat ik wat uitgevoerd had en zal vanavond heerlijk slapen. Na even te hebben gedoucht heb ik de rest van de avond niks meer gedaan.