Dag 100. Met een Duitser en een Chinees op pad

3 juni 2016 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Vanmorgen werd ik na een lange nacht om half 10 wakker. Na een goed verzorgd ontbijtje ben ik om 11 uur met een Duitser en een Chinees op pad gegaan. We gingen eerst naar een plek waar je goed van een rots af kon springen.

Op de plek aangekomen bleek dit toch geen goed idee. Wel hadden wel een prachtig uitzicht op een ongelooflijke blauwe zee. Een plek waar, behalve een bruidspaar en een meid op een heel klein stukje strand, niemand was. Een mooie plek is vaak nog veel mooier wanneer je niet met tientallen of honderden mensen bent.

De Chinese jongen had een teen open gehaald. Behalve dat hij een snee had, was er ook een klein steentje in gekomen. Na het bezoekje aan het mooie plekje zijn we naar de dokter gereden. Hier werd onze Chinese vriend goed geholpen. Wel kwamen we er weer eens achter dat wachten erg lang duurt.

Na het bezoekje aan de dokter zijn we naar een vismarkt gegaan. Jimbaran staat bekend om haar vismarkt. Het was een grote hal met allerlei soorten vis voor een hele goedkope prijs. We kochten een tonijn van ruim 2 kilo. Deze vis koste ons zo'n vier euro. Buiten de grote hal waar de vis te koop was, waren allemaal tentjes waar ze je vis klaar maakte. Dit deden ze zo te proeven vaker. Ongelofelijk lekker gegeten. Toen er halve wegen de ene helft van de vis nog een groot stuk aankwam schrok ik wel even, ik dacht dat we alles al gehad hadden. Zeker waar voor ons geld gehad.

Na een bezoek aan de vismarkt hebben we de Chinees bij het hostel gedumpt en ben ik met de Duitser naar het strand gegaan. Een lange weg, maar dit is zeker niet erg met het mooie weer en zittend op een scooter. Onderweg was er weer eens een politie actie bezig. Alle scooters werden aangehouden en bij iedereen verzonnen ze wel een reden waarvoor er betaald moest worden.

Gelukkig had ik zo'n situatie al eerder mee gemaakt en wist ik er een klein prijsje van te maken. Omdat ik geen internationaal rijbewijs had moest ik eigenlijk een miljoen betalen. Na een mooi praatje te hebben gehouden werd het uiteindelijk honderdduizend. Ik kreeg zelfs de complimenten van de politie, ik wist goed hoe het werkte zei de beste man. M'n Duitse vriend was wel zo stom om de volle pond te betalen.

Na een lange rit kwamen we bij een strand. Het was er ongelofelijk druk en je moest zelfs entree betalen. Het was me niet duidelijk wat iedereen zo geweldig vond aan dit strand. Het water lag vol rotsen en de golven waren hoog. Na een kort bezoekje in het water en een tijdje zonnen zijn we weer terug naar het hostel gegaan. Onderweg ben ik nog een paar telefoon winkels ingegaan, maar de prijzen lagen me iets te hoog.

In het hostel ben ik in het zwembad gedoken en heb ik even gedoucht. Hierna ben ik gaan chillen en was het al snel tijd om wat te gaan eten. Ik kwam al snel de "Satay club" tegen en heb hier heerlijk gegeten. Terug bij het hostel heb ik een nieuw hostel geboekt en (ben ik na even gebruik te hebben gemaakt van de wifi) lekker gaan slapen.

1. Diana:
    3 juni 2016
    Weer hartelijk gelachen om je avonturen en je schrijfwijze. Ik blijf je stalken op je reis en wens je nog vele mooie avonturen.
  2. Mama:
    3 juni 2016
    Al 100 verhalen verder....Top hoor, geniet maar lekker verder. Doe ik ook bij het lezen van je verhalen
  3. Ans Laan:
    5 juni 2016
    Je houd het zo nog wel even vol denk ik. Geniet er van. Mooie herinneringen voor later.
    Groeten.