Dag 101. Roof top pool

4 juni 2016 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Vanmorgen werd ik om 9 uur wakker. Ik dacht gister eigenlijk dat ik vandaag naar een ander hostel zou gaan, maar er was niks leuks vrij in de buurt. Ik wilde in deze omgeving nog naar een roof top pool, dus ik besloot om nog een nachtje extra bij te boeken. Het is overigens een prima en rustig hostel, dus een nachtje extra blijven was zeker geen probleem.

Na het ontbijt en het boeken van een nieuw hostel, ben ik om 11 uur gaan rijden. Het was best dichtbij, alleen ik was al veel te ver doorgereden. Na een aantal keer vragen kwam ik bijna een uur later aan op m'n bestemming. Een erg luxe resort met een prachtig roof top pool.

In het zwembad keek je uit op Dreamland Beach, volgens Google het mooiste strand van Bali. Het had een prachtige blauwe zee met hoge golven. Ik was blij dat ik in het zwembad lag in plaats van de zee. De golven waren te hoog om in de zee te zwemmen. Er waren wel een hele hoop surfers, erg leuk om naar te kijken.

Na een tijdje relaxen in het water en genieten van het uitzicht, kwam er een Chinees naar me toe met de vraag of ze met me op de foto mocht. Ze had blijkbaar nog nooit eerder een Europeaan gezien. Na een paar foto's genomen te hebben, was ik plots een levende attractie. Voor ik het wist stonden er aldoor Chinezen bij me om op de foto te gaan. Leuk voor het zelfvertrouwen, maar dan heb ik liever een paar knappe dames die zeggen dat ik handsome ben.

Gelukkig duurde de foto hype niet de hele dag door. Sporadisch kwam er nog iemand naar me toe voor een kiekje, maar ik heb heerlijk kunnen chillen en genieten. Tussendoor heb ik fish en chips gegeten en heb ik een gezellig gesprek gehad met een Duits meisje. Voor ik het wist was het vier uur. Er was al een paar uur lang geen schaduw te bekennen. Ik was best loof geworden van de zon en ben teruggekeerd naar het hostel.

Onderweg ben ik gestopt bij een telefoon winkel. M'n mobiel kan er elk moment mee stoppen, dus ik kocht nu toch echt maar een nieuwe. Voor Nederlandse begrippen misschien een goedkope telefoon, maar hier baalde ik er best wel van dat ik zoveel centjes uit m'n portemonnee tevoorschijn moest halen. Wel een prima mobiel, alleen is de camera niet zo scherp. Ruim 2 miljoen voor een mobiel vond ik nog te doen, maar eentje met een goede camera kostte al bijna het dubbele.

Terug bij het hostel ben ik m'n nieuwe mobiel gaan testen en heb ik een hoop apps gedownload. Tussendoor ben ik weer op dezelfde plek als gisteren gaan eten. Vanavond ga ik vroeg naar bed. Morgen ben ik in Seminyak, dit schijnt een plek te zijn waar ze een goed feestje kunnen bouwen.