Dag 99. Uitusten in Jimbaran

2 juni 2016 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Vanmorgen werd ik om kwart over 12 wakker. Na al m'n spullen te hebben gepakt, checkte ik om 12 uur uit. Ik werd wakker omdat iemand de kamer in kwam met de vraag of er nog mensen waren die de bus naar Ubud hadden. Als dit niet was gebeurd lag ik er waarschijnlijk nog steeds.

Drie kwartier na het uit checken verliet ik Kuta. Ik ben hier twee geweldige avonden gehad, ze weten hier goed hoe je een feestje moet bouwen. Ik had via een app een taxi besteld. Een scooter dit keer, aangezien het maar twaalf kilometer was. Helaas reed de scooter verkeerd en heb ik veel te lang met m'n zware backpack op m'n rug, achterop gezeten .

Helemaal kapot van de zware tas en het warme weer, kwam ik uiteindelijk gelukkig veilig en wel in Jimbaran aan. Een rustig plaatstje, dat kan ik wel even gebruiken na het drukke Kuta. Ik heb weer een prachtig hostel weten te vinden. M'n kamer ligt aan het zwembad, hier heb ik meteen even gebruik van gemaakt.

Om 3 uur heb ik een scooter gehuurd en was het tijd om te gaan ontbijten. Ik ben naar het strand gereden en heb hier genoten van een bord met patatjes. Toen ik weer terug bij het hostel gaan werd er gevraagd of ik vanavondbmee ging naar een bar. Ik ben m'n bed ingedoken en zou als ik wakker werd beslissen wat ik ging doen.

Om kwart over vijf ben ik gaan slapen en om kwart over zeven werd ik weer wakker. Ik werd wakker omdat er een nieuwe kamergenoot arriveerde. Deze Franse jongen was ook erg moe. We spraken af dat nadat hij gedoucht had, we rustig even een hapje gingen eten. Nog een avondje uit was even te veel van het goede.

Ik ben om 8 uur met m'n Franse kamergenoot, een Duitser en een Chinees wat gaan eten. We aten in een local tentje. Iets minder vertrouwd dan de restaurants waar ik normaal eet, maar wel lekker en goedkoop. De andere jongens gingen naar een bar. Aangezien alleen ik en de Duitse jongen konden rijden, heb ik ze even weggebracht.

Het was ongeveer een kwartier rijden. Helaas liet de Google maps van de Chinees ons in de steek. We reden over onverharde wegen en kwamen opslot zelfs koeien tegen op de weg. Na een hele toeristische route kwamen we na zo'n drie kwartier op de bestemming aan. Op de terug weg bleek de weg erg makkelijk te zijn. Ik was binnen een kwartiertje terug in het hostel. Hier ben ik om kwart over 10 lekker gaan slapen.