Dag 103. Drankjes doen en chillen

6 juni 2016 - Seminyak, Indonesië

Gisteravond ben ik eerst met Pieter bij een Thais restaurant gaan eten, deze zat tegenover ons hostel. Hierna hebben we een drankje gedaan in het hostel en gingen we toen het Nederlandse meisje Sherelle (waarmee we in de middag ook bij de beachclub zaten) er ook was, met de taxi naar Kuta. We gingen naar m'n favoriete uitgaansgelegenheid in Bali.

Van 9 tot 11 hadden we weer onbeperkt gratis drankjes. Na 11 uur konden we ook nog twee gratis drankjes bestellen, dit was genoeg om de avond rond te komen. Voor tien euro uit gaan op een hele vette plek en ook nog eens genoeg drankjes kunnen drinken, was het altijd maar zo'n feest.

Weer ongelofelijk veel dansjes gewaagd met de helft van de mensen die op de dansvloer stonden. Chinese nerdjes die de hele avond op een kruk zaten, werden na wat aanmoedigen opeens de koningen van de dansvloer. Erg genoten hoe we met z'n drieën de zaal aan het dansen zette.

In de tussentijd waren we Pieter kwijt geraakt. Hij was buiten even een luchtje gaan scheppen en mocht vervolgens niet meer naar binnen. Hij was naar het hostel gegaan en Sherelle en ik bleven nog tot de late uurtjes door feesten. Na veel onderhandeld te hebben met de taxi, kwamen we om half 5 weer terug.

Sherelle sliep in een hotel en had een kamer met twee bedden. Ik had het geluk dat er voor mij een bedje vrij was en ik heerlijk rustig kon slapen. Om 12 uur waren we wakker en gingen we ontbijten. Pieter was ook weer tot leven gekomen en samen hebben we ontbijt bij een heel goed tentje. Zoals altijd ben ik de dag begonnen met vers fruit, alleen dit keer zag het er iets mooier uit dan normaal. Een opengesneden ananas met daarin verschillende soorten fruit.

Na het ontbijt hebben we Sherelle (die deze avond weer naar huis vliegt) gedag gezegd en zijn we naar het hostel gegaan. Hier hebben we even wat spullen bij elkaar geraapt en zijn we vervolgens weer naar een beachclub gegaan. Het was vijf kilometer verder op, dus hadden we maar een taxi besteld. Ondanks dat het erg dichtbij was duurde dit ritje toch een half uur.

Bij de beachclub zijn we lekker gaan chillen en zwemmen. Toen we later wat drinken wilde bestellen was het happy hour. Twee drankjes voor de prijs van één. Twee biertjes waren veel goedkoper dan een cola. Het weer was mooi, de plek was mooi en de muziek was mooi, genoeg redenen om een drankje te nuttigen.

Na een aantal drankjes en een hapje eten zijn we om half acht terug gegaan. Het idee was eerst nog om uit te gaan, maar na een dagje chillen en wat drankjes kwamen we toch tot de conclusie dat we best wel moe waren. Ik slaap in een doen met 42 mensen. Iedereen heeft z'n eigen hokje met een stopcontact, een tafeltje, een lichtje en een gordijntje. Ondanks de vele mensen lijkt het dat je alleen bent.